Marshmallow Echt een hele domme vraag maar hoe was je je gezicht? Alleen maar water of ook iets van zeep ofzo? Met een washandje denk ik?
Nee dat vind ik juist een heel slimme vraag. Zijn echt heel veel mensen die dit ‘fout’ doen.
Ik was mijn gezicht met mijn handen. De huid van je gezicht (en vooral rond je ogen) is veel te gevoelig voor frictie. En je kunt die makkelijk op micro niveau beschadigen door de wrijving van washandjes, wattenschijfjes, handdoek etc.
Ik gebruik in de ochtend een ‘hydrating cleanser’, dat is heel zacht spul wat niet schuimt. Ik maak m’n handen vochtig, beetje cleanser er op en wrijf mn handen even tegen elkaar om het wat te verdelen. Daarna was ik hier mn gezicht mee. Ik heb ook een gecombineerde huid dus m’n voorhoofd, neus en kin was ik wat langer. Daarna spoel ik het af onder de kraan en dep ik het droog met een handdoek.
Ik vind het zelf fijn om dit in de ochtend te gebruiken. Maar alleen met water wassen kan in de ochtend ook prima als je in de avond al een ‘double cleanse’ doet.
In de avond pak ik wat cleansing olie tussen mn handen, wrijf daar mee over mn gezicht en zachtjes ogen zodat alle mascara er af komt. Ik doe dat altijd heel rustig en doe er even over zodat de olie alle make-up en zonnebrand op kan lossen. Daarna maak ik m’n handen nat en ga daarmee over mn gezicht. Dan voel je de olie ‘melk achtig’ worden en oplossen met het water. En daarna spoel ik dat af. Vervolgens ga ik gelijk door en pak ik m’n foaming cleanser, dat een beetje tussen mn handen wrijven, en was ik daar m’n gezicht mee. Ook nu weer goed over die poriën van voorhoofd, neus en kin. Afspoelen en droog deppen.
Een fijn serum om misschien mee te beginnen is het The 6 Peptide Skin Booster serum van Cosrx. Dit is een heel dun waterig serum wat je zowel in de ochtend als avond kan doen. En het is een grote fles die relatief goedkoop is (goeie peptides zijn duur, en dat is omdat de ingrediënten zelf gewoon duur zijn). Doe je die gewoon 2 x per dag. En daarna een crème die je fijn vind. Ik vind zelf de moisturizers van Cerave, Cetaphil, La Roche Posay en iUnik heel fijn. En ik gebruik in de ochtend een wat lichtere als in de avond. Omdat ik er daarna nog zonnebrand overheen smeer. Maar dat zijn persoonlijke voorkeuren. Mijn persoonlijke visie is dat ik investeer in serums, daar zitten de werkzame stoffen in. En crèmes moeten vooral goed maar goedkoop zijn. Ik geloof niet in dagcrème van Oil of Olaz ala 30, 40 euro per potje. Een crème is een simpel product, het enige wat die moet doen is vocht vast houden in de huid. En dat is geen hogere wiskunde, dus daar betaal ik ook niet voor.