[verwijderd] Ja elke dag is echt veel te veel voor een BHA 1-2%. Dat gaat je huidbarrière ‘stuk’ en krijg je inderdaad een hoop ellende.
Ik zou BHA uiterlijk 2 avonden in de week doen maar echt niet vaker, dat is echt de max. BHA werkt vooral op zwarte puntjes / mee eters. AHA werken vooral tegen witte bultjes. Maar die moet je ook niet elke avond doen. Ik doe dus hooguit 1 keer per week BHA (sla ook wel eens over) en 2 keer per week AHA. Is ook een beetje een zoektocht wat werkt. Zelf vind ik lactic acid en glycolic acid het fijnste, maar dat is voor iedereen anders. En aandachtspuntje bij acids; je kunt die niet samen gebruiken met peptides want door de lage PH vallen de peptides dan uit elkaar en doen niks meer.
Nescio Ja Remiscar is inderdaad tijdelijk. Er zit iets in wat de huid glad trekt waardoor lijntjes en rimpels even weg zijn. Maar het lost verder niet echt wat op. Nu moet ik wel zeggen dat op retinols na er ook niet echt veel is wat echt daadwerkelijk werkt voor rimpels, kringen en wallen waar echt vet/vocht in zit. Donkere kringen kun je soms wat aan doen met een crème voor hyperpigmentatie. Maar als het echt komt voor volume verlies, waardoor je dus echt holtes onder de ogen hebt, dat gaat alleen een filler oplossen. Wallen kun ook slecht behandelen. Die gaan alleen echt weg mbv plastische chirurgie om wat vetweefsel daar weg te halen. En echte rimpels los je alleen op met Botox.
Pimpelmeesje Wat zit er precies in de pre cleanser?
Voor droge huid heb ik een hoop tips. Ik heb van mezelf een droge huid en nu met de tretinoin is dat al helemaal een ding. Wat vaak belangrijk , is dat je zorgt dat je huid nog een beetje vochtig is wanneer je je serums en crème gaat smeren. Zodat die het vocht mee kunnen nemen de huid in. En als je wat extra’s nodig hebt zou je na crème nog een stap kunnen doen om het vocht in de huid ‘op te sluiten’. Dit kun je doen met een klein beetje gezichtsolie (daar zitten als het goed is oliën in waarvan de moleculen klein genoeg zijn om in de huid te komen). Of door er een heel dun laagje vaseline overheen te smeren. Dat laatste doe ik zelf vaak voor het slapen onder mn ogen, heel klein beetje vaseline over mn oogcreme heen. Wat ik soms ook doe om mn crème nog net wat vettender te maken is een drupje pure glycerine door mn nachtcrème mengen (kun je kopen bij de apotheek of online). Verder vind ik het barrière serum van The Ordinary echt fijn, dat is voor huidherstel als je huidbarriere niet helemaal in orde is. En mijn huid doet het ook erg fijn op alles waar Panthenol in zit. Ik heb nu een toner met Panthenol. En een tube crème van de HEMA. Multi purpose cream, een rode tube. Die gebruik ik al heel lang en blijf ik kopen. Als ik even wat extra nodig heb smeer ik die over m’n dag of nachtcreme heen als extra laagje. Kan die op de site van de HEMA nu even niet vinden dus hoop niet dat het uit het assortiment is.