[verwijderd]
iMoeder ik was al wat strenger omdat ze laatst gezegd had aan haar huiswerk te werken en gelogen had over YouTube. Aan de hand daarvan controleerde ik haar digitox, maar omdat YouTube/games netjes gesloten waren gebleven dacht ik dat het goed zat. Tot dat ik er dus achter kwam dat ze via een omweg alsnog stiekem op YouTube zat
Ik merk vooral dat dat me het meeste dwars zit, het gedrag rondom die tablet. Het is een verslaving, inclusief liegen, stiekem gedrag en boos worden als ik zeg dat ze een keer iets anders moet doen. F heeft meer hobby's, M wil gewoon níks. Ze negeert alle andere dingen, laatst was ik op het balkon bezig toen er een pakketje kwam, en in plaats van dat ze even roept of de deur open maakt heeft ze niks gedaan want ze was te druk met gamen. Ja, een half uur later: oh ja de deurbel was gegaan. Ik kon een eind gaan lopen naar het afhaalpunt
Ze ziet geen balans, en als ze straks op de middelbare zit en meer huiswerk krijgt zal ze die wel nodig hebben. Dan kan ze niet meer wegkomen met het negeren van haar schoolwerk. Voor mij gaat vrijheid hand in hand met het nemen van verantwoordelijkheid en zolang ze dat niet kan zal ik dat meer moeten monitoren..