[verwijderd] verschrikkelijk om te lezen..... 😪😪😪 Echt kippenvel als ik dit soort verhalen lees.

Hier is de situatie andersom, maar zijn ook de kinderen de dupe: kinderen die niet willen (en het geestelijk niet trekken), maar een vader die het niet ziet. Hij heeft 'recht op zijn kinderen', punt uit. En of ik ze nu huilend heen breng en weer op haal... tsja....dat doet er niet toe.

[verwijderd] Die beseffen niet dat hij een afspraak heeft geschonden. Ik heb wel gezegd dat het niet de bedoeling was, maar verder niks.

Even heel zwart wit: heeft hij ook echt de afspraak geschonden? (het mag duidelijk zijn, dat ik er ook niet achter zou staan 😉). Hebben jullie afgesproken dat nieuwe vriendin de kinderen nog niet mocht ontmoeten?

Wat ik hier namelijk merk is dat als ik het niet uitkouw, het niet duidelijk is. Voorbeeld: ex haalt de kinderen altijd op een bepaalde dag op. Nu is het vakantie en dan verwacht hij dat ik ze breng, want het is tenslotte vakantie. Mij ontgaat die logica echt volkomen. Om te voorkomen dat mijn kinderen overstuur zijn omdat papa niet komt opdagen, stuur ik ex een e-mail met de dagen, tijden, wie, wat en wanneer.

• [verwijderd]

Deliana oh dat was heel duidelijk! Dat is echt met regelmaat besproken, zijn een hoop mails overheen gegaan, staat in het ouderschapsplan, was echt niet te missen.
    De afspraak was heel duidelijk: eerst een gesprek met de volwassenen voordat de kinderen erbij betrokken werden, maar dat wilde zijn vriendin niet en ex alleen onder voorwaarde dat ik zou liegen. Ik ben daar uiteraard niet mee akkoord gegaan, dus toen is er besloten dat er dan geen contact zou zijn.
    Dat leek hij te respecteren, maar nu heeft hij gewoon glashard in mijn gezicht staan liegen over de plannen van afgelopen zondag en het achter mijn rug om toch gedaan.

[verwijderd] ik vraag mij af waarom bij een scheiding met kinderen überhaupt een OSP nodig is.... Op dit punt houden volgens mij nogal weinig mannen zich aan de gemaakte afspraken 😆

• [verwijderd]

Deliana ja dat vraag ik me ook af 🤦‍♀️

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Wij hebben er niet eens een.. na 8 uur mediation hadden we een volledig uitgewerkt plan, zodat er nergens ruimte voor discussie was.
        Toen kwam zijn nieuwe vriendin en was hij ineens nergens meer mee eens. 🙄

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Hier ook t zelfde gezeur, ex heeft vriendin,gaat samenwonen trouwen etc
        Wij zijn nog niet gescheiden in zijn thuisland(hier wel) is die te laks in.
        Van de week heeft die een soort van verteld aan zoon dat die een vriendin heeft(zoon snapte hem niet)
        Waarop ik het heb uitgelegd en zoon geeft aan haar echt niet te willen ontmoeten nu.
        Hij zit ook niet lekker in zijn vel
        Ik heb gezegd haar te willen ontmoeten of iig spreken eerst.

Ex is boos, want het moet of hij en ik het wil is jammer, hij doet het met of zonder toestemming van beiden.. en ik mag haar niet spreken

Is het nog zon betrokken man ok,maar hij doet maat waar die zin in heett en denkt totaal niet aan hem.

Vanavond een discussie gehad met meneer, met uiteindelijk de woorden ik hoef hem nooit meer te zien en dat heb jij op je geweten waarop mijn telefoon tuutuut deed...

• [verwijderd]

[verwijderd] O, wat ontzettend naar. Maar geloof die laatste uitspraak alsjeblieft geen seconde! Hij doet dit omdat jij je niet laat manipuleren, niet mee speelt met zijn spelletjes en handelt in het belang van je zoon. Daardoor krijgt hij zijn zin niet en kan hij ook niet met logische, zinnige argumenten komen (want die zijn er niet), dus gaat hij dit soort capriolen uithalen. Als het werkelijk zo is dat je zoon hem nooit meer ziet, ligt dat echt volledig aan hèm!

[verwijderd] dat meen je niet! Wat een enorme idiote actie weer! Het gaat niet zoals hij wil, dus hij trekt de stekker er uit (zegt hij). Een kat in het nauw....

Arme zoon ook, heel frustrerend dat hij zich niet in de leefwereld van zijn kind kan verplaatsen 🙄 Let je ook een beetje op jezelf? Het is wel een keer klaar met zomaar binnenvallen, appen, bellen en naar jou uitvallen denk ik...

• [verwijderd]

[verwijderd] "mijn kleuterzoon wil mijn vriendin niet ontmoeten dus ik hoef hem nooit meer te zien" .. wat voor ouder zegt dit?! Een beetje vriendin geeft hem een tik voor z'n harses trouwens. Idioot gedrag.

Je weet dat jij hier niets mee te maken hebt he? Jij doet gewoon wat een goede ouder doet: namelijk willen ontmoeten en kennismaken.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

[verwijderd]
                Deliana
                [verwijderd]

Dank jullie we voor de bemoedingende woorden!
                Het is gewoon lastig, hij denkt gewoom echt dat een uurtje spelen hem vader maakt.
                Vorige week belde ik hem om 13.15 of die nog kwam? Lag die te slapen zo belangrijk is het. En dan om 1400 komen aankakken ja ik was moe,ben er nu toch..

En tuurlijk snap ik dat die hem wilt voorstellen,maar hoe die het aanpakt en totaal zijn zoon voorbijloopt en aan zich zelf denkt.
                En het lopen dreigen... maar elke keer heeft die me weer op die kast

• [verwijderd]

[verwijderd] onbegrijpelijk ☹️
                  Ik vind het super goed van je dat je voor je zoon spreekt. Je weet dat je shit over je heen krijgt, toch doe je het! Top moeder!

[verwijderd] Wat een lamlul om dit zo aan te pakken! Bijzonder ook dat jij haar niet mag ontmoeten. Niet onhandig voor jou om niet te weten bij wat voor een vrouw je zoontje verblijft als hij bij papa is! En idd, een uurtje spelen maakt hem geen vader. En zeker niet als hij zelfs met dat uurtje zo laks omgaat!

Niet meer reageren, kom van die kast af, je ex is dit allemaal niet waard. Kijken waar dit heen gaat. Je zoontje voelt zich duidelijk niet veilig of geborgen bij zijn vader. En dat is erg.

Mijn kindjes wonen nu ook gedeeltelijk bij mijn ex en zijn vriendin. We hebben goed dagelijks contact en vooralsnog gaan onze kinderen soepel met de verandering om. Ze vinden de vriendin leuk.

Wel merk ik dat het nu bij ze begint in te dalen dat deze nieuwe situatie blijvend is. Dus een kleine terugval was onvermijdelijk en mijn oudste heeft van de week even traantjes gehad en slaapt veel bij mij in bed. De jongste knuffelt heel veel. Maar als dat het nou is, mogen we in onze handjes knijpen. Over het algemeen komen ze altijd blij thuis als ze daar vandaan komen. Vol verhalen, ook over haar. En hoe moeilijk ik het ook vind, luister ik geduldig naar de verhalen en reageer met hoe leuk ik het vind. Ik vind het belangrijk dat mijn kinderen het gevoel hebben dat ze met mij gewoon over papa en zijn vriendin kunnen praten zonder dat ik veroordelend ben.

Wat mijn ex betreft, die is gisteren hier nog even op bezoek geweest terwijl mijn oudste aan het sporten was. Ik vind het prima dat hij hier dan even wacht tot ze klaar is. Ik ben blij dat we dat gewoon kunnen samen en het vooralsnog gewoon fijn is. Misschien soms iets te fijn, maar dat is een ander verhaal waar we beiden nog steeds een draai in moeten vinden. Loslaten heet dat, nog steeds nog niet helemaal gelukt van beide kanten.

Dus lastig is mijn ex (nog) niet. Misschien komt dat nog als de invloed van zijn vriendin groter word. Ze is nogal van de "cd van jou, cd van mij". Wij zijn beiden niet zo, wat resulteert in spullen van de kinderen die gewoon over en weer gaan. Maar de vriendin heeft heel veel (dure) kleding voor de kinderen gekocht. Daarvan bleef onbewust wel wat hier liggen. Ik bedacht me van de week ineens dat ik die maar beter kon verzamelen en weer terug geven. En volgens ex was het idd een goede inschatting dat ze die graag daar houd.

Mijn ex wilde met zijn verhuizing ook nog veel dingen in dit huis laten. Maar dat "mocht" niet van haar. Ze vroeg hem zelfs wat hij met de gordijnen en door hem gekochte pannen ging doen, dat hij die beter mee kon nemen. Veeg mij maar op! Om kort te gaan, de gordijnen en de pannen zijn gewoon nog hier. Ze was het er in het begin ook niet mee eens dat ik in dit huis zou blijven wonen. Gevalletje zakelijk huis verkopen en zie maar waar je blijft, want we zijn immers uit elkaar. Intussen ziet ze wel de meerwaarde voor de kinderen van deze situatie. Dus van die mening komt ze langzamerhand wel terug.

Eerlijkheidshalve moet ik vertellen dat de vriendin zelf een hele nare scheiding heeft gehad en zich niet helemaal kan verplaatsen in onze enigszins laconieke en soepele omgang met elkaar. Zij en haar ex kunnen elkaar niet luchten of zien.

Ansji ze heeft zich nul komma nul te bemoeien met jullie verdeling van de spullen. Dat zou per direct echt mijn allergie hoek bij haar zijn. 😖

Ysabella Dat zit het bij mij ook wel. Ik hoor sowieso al steeds vaker C zegt, C vind, C wil, de ouders van C willen... Ze is nogal dominant. Ik ben dat totaal niet en begin me af te vragen of dat is wat mijn ex gemist heeft in ons huwelijk.

Aan de andere kant vraag ik me af hoe lang dat goed gaat bij hen. Mijn ex kan nogal recalcitrant worden van dit soort gedrag. Nu vind ie het nog prima. Maar op langere termijn... Maar ja, niet mijn probleem. Ik heb er verder nog niet veel last van. We doen onze scheiding gewoon op onze manier, wat zij er ook van vind.

Sinds onze ontmoeting heb ik bij haar volgens mij wel de stempel "gevaarlijk" gekregen volgens mij. Ze doet erg haar best om mijn ex te binden en vind het volgens mij niet prettig dat wij nog zo goed met elkaar omgaan. Valt wat voor te zeggen natuurlijk. Er zijn namelijk nog wederzijdse gevoelens.

Het enige wat ik wil is gewoon vriendschappelijke omgang met haar, ze is veel bij mijn kindjes (60/40 omgang) en we zullen nog lang, heel lang met elkaar te maken hebben.

• [verwijderd]

Ansji
                        Is het een idee om dit eens uit te spreken naar elkaar? Niet om de confrontatie op te zoeken, maar juist om de confrontatie voor te zijn en de verwachtingen gelijk te krijgen.

• [verwijderd]

Nou meiden, met bonkend hart mijn ex gemaild of hij papieren wil invullen voor een paspoort voor zoon.

Vanmorgen een meeting gehad met de advocaat en het komt er inderdaad op neer dat ik het eerst zelf moet proberen. Reageert hij niet of negatief, dan kunnen we gang naar de rechter maken en gelijk eenhoofdig gezag aanvragen. De advocaat acht de kans redelijk dat ex op deze vraag zal reageren met een verzoek tot omgang.
                        Ik heb nu dus maar gewoon gedaan wat moest, want ik kom er toch niet onderuit. Aan de ene kant hoop ik dat hij gewoon reageert en verder geen vragen stelt of omgang eist, maar aan de andere kant zou het ook fijn zijn als hij helemaal niet reageert of negatief, zodat we verder kunnen met het gezag. Maar ex is niet dom, dus dat zal hij vast niet doen.
                        Mocht hij inderdaad omgang vragen, dan zullen en de advocaat en ik een verder plan gaan trekken.

• [verwijderd]

[verwijderd] Wauw, spannend zeg! Knap dat je nu door de zure appel heen bijt.