Trees Ik denk dat je sowieso eerst moet overleggen met je eigen psycholoog voordat je überhaupt een beslissing moet nemen.
Dit wordt lastig, want ze heeft morgen een gesprek met ex. Als zij dan aangeeft dat ze systeemtherapie willen doen, en vervolgens dat het niet gaat gebeuren weet ex dat die wijziging komt omdat ik het niet wil, en dat geeft hem weer ammunitie. Want ik zet mijn kind niet voorop, hij heeft nog steeds macht over mij omdat ik nog steeds bang ben, etc etc..
Dus ik wil niet dat hij weet dat systeemtherapie überhaupt op de tafel heeft gelegen.
Ik ga het niet doen. Ik heb vannacht om 2 uur oxazepam moeten nemen en dat haalde geen zak uit, sliep pas om half 5. Alles wat ik heb kunnen bereiken met mijn therapie is in een klap weer aan het wankelen. Paniekaanval, hyperventileren, gespannen, angst, voel me weer zo'n 1,5 centimeter groot.
Ik ben bang, boos, heb even helemaal geen vertrouwen meer in de psycholoog en misschien totaal niet objectief, maar vooral een..
Ik heb héél erg duidelijk aangegeven dat ex zo min mogelijk informatie mag hebben omdat hij iedere vorm van kennis als wapen gebruikt om ons te terroriseren. Het feit dat hij een handtekening moest zetten gaf hem al reden genoeg om H dusdanig naar beneden te halen dat ze gek zou zijn. Ik ben zelf jarenlang fysiek, psychisch en seksueel mishandeld door hem en vervolgens nog 12 jaar geterroriseerd door die gast op iedere mogelijke manier. Hoe kan een psycholoog in vredesnaam vragen aan ons om samen met hem in een ruimte te gaan zitten en te praten over kwetsbare onderwerpen??
Ik snap het gewoon niet. Ik voel me zó niet gehoord door haar.. als die 1,5 uur die ik met haar besproken heb over hou ex op afstand!! resulteert in dit, hoe moet ik haar dan vertrouwen met mijn kind????
[verwijderd] Misschien dat deze vorm later kan en misschien is er een alternatief die voor nu goed genoeg is en haalbaar voor jullie als gezin?
Dit ga ik vragen. Misschien ooit, maar niet nu. En dan vooral ook de ooit in de vorm van een ouja bord want sowieso niet zolang hij nog niet ergens op de bodem van een ravijn ligt 🙈🤣