Previously on the mijn ex en zijn vriendin zijn compleet psycho show....
[verwijderd]
De kinderen kwamen afgelopen week ineens uit het niets aan dat ze wilden logeren. Verbaasde me, maar goed, hun keuze. I gaf aan dat hun woede wat gezakt was, en die wilde het gewoon een kans geven om te kijken of het nu beter ging.
Dus afspraak was: vandaag zwemmen, spareribs eten, logeren en het gewoon leuk hebben, en zo kijken of het weer opgebouwd kon worden.
Realiteit: de seconde dat ze in de bus zaten heeft ex gezegd dat ze alsnog moesten gaan praten, maar dat zou kort en simpel zijn. Volledig tegen hun wensen in, maar daar zijn ze mee akkoord gegaan omdat ze geen drama meer wilden en een leuk weekend wilden hebben.
Toen ze aankwamen zijn ze meteen uit elkaar gehaald. H moest gaan fietsen met S, en I gaan zwemmen met ex. I wilde dat gesprek dus al niet, en al helemaal niet alleen, dus die appte mij vanuit de badkamer dat die H wilde en bang was en in de war. Ex was allemaal boos aan het doen schijnbaar, en I wist niet wat er allemaal gebeurde, en waarom ze uit elkaar gehaald werden, ex ging boodschappen doen en liet I daar alleen achter.
Dus ik heb ex gebeld om om opheldering te vragen, en die heeft een partij lopen schreeuwen tegen me dat ik uiteindelijk maar opgehangen heb. Ondertussen kreeg ik steeds appjes van I dat die nog steeds bang in de badkamer zat.
Vervolgens komt H terug van de fietstocht met S. Volgens H ging het er alleen maar over dat ik degene was die toen die berichten had gestuurd, want H had rond die tijd op school moeten zitten. Terwijl H toen vrij was, en ik niet thuis was. S bleef mij maar beschuldigen naar H toe, verder is er niks uitgepraat.
Vervolgens werden ze gewisseld, I moest met S gaan fietsen, H met ex zwemmen.
I wilde absoluut niet met S het huis uit dus ik heb ook gezegd dat die dan dat gesprek maar bij hun thuis moest voeren.
En maar goed ook, want vervolgens appt H mij vanuit de badkamer (was aan het omkleden voor het zwembad) dat die door het badkamerraam hoorde dat S compleet door draaide, en een partij heeft lopen schreeuwen en schelden naar I.
Dus H is naar I toe gegaan om die te troosten, en ik heb ex gemaild dat hij moest gaan ingrijpen omdat het onacceptabel was.
Vervolgens hebben I en H samen nog een half uur opgesloten gezeten in de badkamer omdat ze er niet uit durfden omdat ex en S slaande ruzie hadden.
Op dat punt wilde ik ze gaan halen, maar toen kreeg ik bericht dat ze naar huis kwamen.
Nu zijn ze onderweg naar huis. Ex schijnt tegen de kinderen gezegd te hebben dat hij niks meer met ze te maken wil hebben, maar inmiddels heeft hij ook toegegeven dat het gedrag van S niet door de beugel kon en zij niet meer betrokken gaat worden bij de omgang, dus ik weet niet hoe hij er nu in staat. De kinderen hebben aangegeven de omgang te willen stoppen, maar ik zal zo wel horen of ex nog iets heeft kunnen redden.
Ze hebben dus ruim 2 uur in de bus/trein gezeten voor alleen maar drama en ruzie, hebben niet eens wat te drinken gehad of wat dan ook.