[verwijderd] Ik heb ook nog best een misselijk mailtje gehad
Niet reageren! En als je dat per se wel wil doen dan zou ik kort reageren:
'Bedankt voor de info' of 'Ik ben het niet eens met wat je schrijft, maar ga hierover liever niet met jou in discussie'.
Je weet wie het zegt; een pannekoek zonder inlevingsgevoel, die de kinderen duidelijk helemaal niet kent. Daarnaast is zijn mening totaal irrelevant, dus lekker naast je neerleggen 😉
[verwijderd] Ik ben echt woedend, verdrietig en voel me machteloos... ik loop weer flink te compenseren om de kinderen maar weer op te vrolijken
Snap ik heel goed! Ik ga nu een beetje klinken als een psycholoog, maar concentreer je op je eigen circel van invloed. Logisch dat je boos en gefrustreerd bent, maar je hebt alleen jezelf er maar mee... 😬 Je ex ligt waarschijnlijk languit op de bank met een zak chips en heeft lol omdat hij weet dat zijn e-mail je op de kast heeft gejaagd. Enige wat je nu kan doen is er voor ze zijn, luisteren en hun gevoelens wel begrijpen. Al het andere kost bakken zinloze energie.
Zou ook stoppen met lezen van e-mails op zaterdagavond. Je mag best je eigen grens aangeven en 1x per week (2 weken) lezen en eventueel antwoorden. Gaat hij niet leuk vinden en waarschijnlijk andere manieren zoeken om contact op te nemen, lekker negeren en je bij dat vaste moment houden. Heeft hier ongelofelijk veel rust gegeven. Ik lach tegenwoordig om e-mails zoals hierboven... oh ex vindt weer wat... pff 2 pagina's... ik scan op vragen. In archief. Doeiii.
Hopelijk hebben jullie allemaal een beetje kunnen slapen? 😘