Eeeh... Ik kan de gedachtengang van jouw ex dus echt voor geen meter volgen @[verwijderd] 😂

• Bloem hebben hierop gereageerd.
  • Bloem vindt dit leuk

Rietjesbeker Ikke wel. Als je sociaal emotioneel je kinderen weinig te bieden hebt dan doe je dat materieel.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Bloem zou het? Daar is hij ook zo wisselvallig in.. Ene moment kijkt hij niet naar ze om en is het een en al drama om een paar euro, en dan volgt er weer een periode zoals dit waarop hij met geld loopt te smijten alsof hij de staatsloterij gewonnen heeft 🤔
      Nouja, zijn geld 😂

[verwijderd] ik vind hem nogal rennen of stilstaan. Volgens mij gaat dat niet helemaal lekker in zijn hoofd.

• [verwijderd]

Femkes ja precies dat! Er is geen middenweg bij hem, heel vermoeiend 😒

• [verwijderd]

iMoeder ja maar dan maar even een telefoon omdat er een kras op het hoesje zit? 🤷‍♀️

Ik begin nu wel mijn twijfels te krijgen of het hele verhaal wel door gaat, want ik heb de indruk dat F helemaal geen nieuwe telefoon wíl. Zelfs zij vind het onzin om nu een nieuwe telefoon aan te schaffen en ze is erg terughoudend met het aanbod. Ex gedraagt zich nog steeds alsof het t beste idee van de wereld is, maar ik hoorde F vanmorgen iets zeggen tegen M dat als hij dan toch geld gaat uitgeven ze liever robux heeft 😂

iMoeder Eens.

[verwijderd] Gewoon nooit meer ergens om vragen. Echt niet. Het levert alleen maar frustratie op 🥴

Omgekeerde wereld wil hier nog wel eens werken. Ik zeg B, maar voorkeur gaat uit naar A, dan kiest ex dus A 😜 (geen garantie dat dit altijd werkt).

Ik had hier laatst gevraagd of ex voor een oplader kon zorgen voor bij hem thuis. Dat stomme ding bleef daar constant liggen. Kreeg ik een heel epistel terug over het feit dat hij niet over voldoende financiële middelen beschikt om een oplader te kopen. Een gewone oplader is niet goed, het moet een Ipad oplader zijn, want blablabla.... Vervolgens gaat hij in één weekend 2x naar een concert en uit eten 🙄 Daar heeft hij dan weer wel voldoende financiële middelen voor...

Ik erger mij niet, ik erger mij niet, ik erger mij niet... 🤣

[verwijderd] ja maar dan maar even een telefoon omdat er een kras op het hoesje zit? 🤷‍♀️

Zoals @Toch6 al zegt; hij wil gewoon bepalen. Hoesje is jouw idee, dus daar dendert hij dan overheen met zijn idee. En geld is gewoon irrelevant voor hem. Hij wil het gevoel hebben dat hij nog wat in de brengen heeft. Ik zou die illusie dus voeden. En als je al wat aan hem vraagt, vraag dan niet wat je echt wil. Want dat levert waarschijnlijk alleen maar een overtrokken tirade op zoals @Deliana met de oplader.

Ik vraag helemaal niks aan mijn ex. Reken nergens op. Gewoon voor mijn eigen peace of mind. En af en toe pas ik ordinaire manipulatie tactieken toe om te de-escaleren. Mijn eigen rust is me echt alles waard geworden, de rest interesseert me geen flikker meer. Ik heb dat allemaal los gelaten voor mij zelf. En met alles bedoel ik ook dat hele kleine stukje van binnen wat nog steeds eigenlijk waardering wil, erkenning voor wat ze je aangedaan hebben, credits dat jij je wel als volwassene hebt opgesteld, genoegdoening, inkeer etc etc etc. Je gaat het niet krijgen. Laat het zijn.

• [verwijderd]

iMoeder En met alles bedoel ik ook dat hele kleine stukje van binnen wat nog steeds eigenlijk waardering wil, erkenning voor wat ze je aangedaan hebben, credits dat jij je wel als volwassene hebt opgesteld, genoegdoening, inkeer etc etc etc. Je gaat het niet krijgen. Laat het zijn.

Ik vind dit eigenlijk wel ver gaan hoor 🤔
                Ik begrijp wat je bedoelt, maar dat is niet van toepassing, zeker niet in deze situatie. Ik heb hier eerder wat fratsen gedeeld over hem, en in een ander topic stelde Ysabella voor een apart topic aan te maken met een lijstje voor hem, en gezien er hier meer vrouwen zijn met lastige exen leek een verzameltopic me gewoon handiger dan steeds in losse topics.
                Het interesseert me niet of hij die telefoon wel of niet koopt, dat is tussen hem en F en ga ik me niet mee bemoeien. Ik heb er niet om gevraagd, ga me er ook niet in mengen. Hoorde alleen van F wat hij had voorgesteld en deelde mijn verbazing hier, vond het grappig. Meer niet.
                Ik werk keihard aan mezelf, aan mijn zelfbeeld en eigenwaarde, dat laat ik zo'n mafklapper niet meer beïnvloeden. Die tijd ben ik wel voorbij hoor! Maar ik kan nog wel verbaasd zijn en even lachen om zijn shit 😉

[verwijderd] Was ook niet speciaal naar jou bedoeld eigenlijk. Bij mijzelf merkte ik dat dat er heel lang nog onder heeft gezeten. Toch nog hoop houden dat hij ‘normaal’ zou worden.

• [verwijderd]

iMoeder ik herken het ook zeker wel hoor, maar gelukkig vanuit het verleden. Die grens is inmiddels wel gepasseerd.

iMoeder de rest interesseert me geen flikker meer. Ik heb dat allemaal los gelaten voor mij zelf. En met alles bedoel ik ook dat hele kleine stukje van binnen wat nog steeds eigenlijk waardering wil, erkenning voor wat ze je aangedaan hebben, credits dat jij je wel als volwassene hebt opgesteld, genoegdoening, inkeer etc etc etc. Je gaat het niet krijgen. Laat het zijn.

Hoop dat dit bij mij gaat komen 😊

Ik weet inmiddels dat ex hele rare fratsen uit haalt (en vervolgens ontkent) en dat bijna iedere zin een leugen bevat.... Ik snap ook niet dat ik me daar nog druk om kan maken dan. Ik verwacht A, hij doet A en toch raakt het me. Verwacht ik stiekem dat hij 'normaal' gaat en denken 🤦‍♀️. E-mails met:
                    "jij vind dat..." (ehhh... mag ik dat zelf bepalen?)
                    "ik heb jou meerdere keren op e-mail gevraagd" (uhmm ik tel er nul!)
                    "Ik mag van jou nooit..." (🙄)
                    "Jij communiceert met mij via de kinderen" (ehhh)

Ik kan daar best een paar uur 'van slag' van zijn. Of toch denken "heb ik dat dan toch gezegd?". Het is echt een gevalletje wolf in schaapskleren. Ook bloedirritant dat sommige mensen dat masker niet doorzien...

Deliana Ik kan daar best een paar uur 'van slag' van zijn. Of toch denken "heb ik dat dan toch gezegd?"

Weet jij wat gaslighting is?

iMoeder ik moest het opzoeken, maar dat is precies wat mijn zus doet (in mijn geval gelukkig deed) en dat van kleins af aan al.

Mijn ex heeft me al een paar dagen niet meer gebeld! Ik heb haar al weken op alles geblokkeerd, maar ze probeerde het dan vaak met andermans telefoon of privé nummer. En dan boos worden dat ik niet opneem, want "ik zit de hele dag te wachten om met jou te bellen". Ehh ja waarom in godsnaam doe je dat dan ook? (Ze weet dat ik een nieuwe vriendin heb). Ik word er ook altijd wel een beetje bang van als ze stil is. Dat ze iets aan het verzinnen is waardoor ze wel mijn aandacht MOET krijgen...