Ysabella haha mijn jongste zegt ook altijd sorry mama als hij weet dat hij iets heeft gedaan wat niet mag. 't kind windt je gelijk weer om z'n vinger 🙈

Dat elk kind zo anders is/wil... J wil sinds een paar weken dat we savonds vast zijn kleren klaar leggen voor de volgende dag. Hij wil gewoonniet eerder gaan slapen.
Bij de anderen nooit gehad over zo'n lange tijd
Hooguit 1x bij een speciale dag

Hier zitten we nu in de 'ik huil om alles'-fase. Mijn jongste (3) is een echte donderstraal, ze doet alles wat niet mag en als je zegt dat het niet mag doet ze het gewoon weer. En als je dan iets strenger kijkt zet ze een keel op en begint ze dikke tranen te huilen, onderwijl 'sorry mama!!' uitroepend. Dus dan ga ik haar troosten want o dat is zo zielig en ze is er verdrietig van. Tot ze het gewoon wéér doet, maar ook troost heeft gekregen.

Dus ik weet even niet hoe ik hiermee moet omgaan.

Nescio Heel herkenbaar! Hier ook een dame van 3 (+2mnd) die om werkelijk álles in tranen uitbarst, iets wat ik totaal niet van haar ken. 'Nee' te horen krijgen is het recept voor drama. Ook een foute blik van haar broertje is al genoeg... Vervolgens stort ze zich in m'n armen, roept uit dat ze "gewoon even moet huilen!", om daarna weer te bedaren, verder te spelen alsof er niks aan de hand was en tien minuten later zitten we weer...

• [verwijderd]

Nescio verkopen. @Rietjesbeker en ik zetten onze kinderen te koop vandaag, als je wil dan delen we de advertentiekosten door 3 🤓

Net ook een dochter in tranen, ze mocht namelijk haar laarzen, die ze niet meer past niet aan 🙈🤣

Hier ook één van 2,5 enige verschil is dat hij niet huilt maar gaat slaan als hij iets niet mag 🤐 en ik krijg het er maar niet uit. Rustig uitleggen dat je niet moet slaan maar aaien helpt niet, boos worden helpt ook niet want dan slaat hij gewoon harder 🙄

Miek89 zoontje van 1,5 doet dit sinds kort ook. Probeer hem nu te leren dat als hij boos is, hij op de kussens van de bank mag slaan. Doen we dan samen. Levert een uitlaatklep maar ook een hoop hilariteit op... 😉

• Miek89 hebben hierop gereageerd.

Oh hier ook, maar hij heeft het huiltje van een ander kindje gekopieerd. Zooooo irritant. En dat andere kindje huilt telkens expres zodat hij getroost word door zijn moeder en N doet dat nu ook. 🤦🏼‍♀️Dus ik troost niet meer als hij op die manier ‘huilt’ de eerste 3 keer trapte ik er in en de aller eerste keer dat hij zo huilde dacht ik een seconde dat dat kindje in onze achtertuin aan het spelen was. 🤣

Koekie83 hm, ga ik dat eens proberen, hij kan namelijk gemeen hard slaan op m'n hoofd🤐

• Nescio hebben hierop gereageerd.
            • [verwijderd]

Miek89 Hier krijgt Robbie een time-out als hij slaat uit boosheid. Van mijn vriend kreeg hij een tik terug als hij sloeg. Dat laatste was erg effectief want hij slaat nauwelijks meer. Niet erg pedagogisch .. maar tja .. 😅

• Toch6 hebben hierop gereageerd.

[verwijderd] mijn optimistische(/naïeve?) brein zou denken “ja, een hele lange” 😆.

[verwijderd] heb ik met bijten gedaan bij D. Daarna heeft hij het ook niet meer gedaan. Ik had blauwe plekken op mn lijf en hij begon ook bij L te bijten

Over fases gesproken; hier slapen er twee dus echt beróerd de afgelopen weken. Ik was 1 slechte slaper gewend en dat kon ik handelen, maar 2... 😳

s avonds ellende met naar bed gaan, tienduizend smoesjes en verzoeken, lampen die opeens aan moeten, drinken wat “mijn buikje écht nodig heeft mama!”, spoken, monsters... alles... zes keer wakker s nachts met nachtmerries (eentje over pap? -het ontbijt, niet de vaderfiguur waarover ik aanvankelijk dacht dat het ging. Ze kwam er niet meer uit, half uur bezig geweest met haar te kalmeren). Eindigt dus bij ons in bed wat mijn nachtrust niet te goede komt en zorgt voor nog verder van huis zijn (volgende avond immers direct de discussie over in wiens bed er geslapen wordt, hiervoor nooit een issue geweest, maar geef missy een vinger...).

Dan de jongste die zich weer newborn voelt en om de paar uur wakker wordt en drinken wil en z’n dag het liefst om half zes begint...

En vervolgens de humeurtjes die voortkomen uit een slaaptekort... Twee oververmoeide, prikkelbare, aanhankelijke, competitieve “wie mag het meest bij mama?!” peuters en minder mogelijkheden tot “luchten” met dit weer.

Deze fase... 🤦🏼‍♀️

• Vulpen hebben hierop gereageerd.

Koekie83 “mijn buikje écht nodig heeft mama!”

🤣

Maar verder hoop ik op spoedige verbetering voor je hoor!

Miek89 dat hebben ze hier ook weleens gedaan en dan was ik toch echt niet zo aardig. Met een harde stem duidelijk maken dat je het niet wil hebben, als ze nog jong zijn werkt dat misschien wel afschrikkend genoeg. En anders time out. Bij expres pijn doen trek ik de grens.

• Miek89 hebben hierop gereageerd.

Nescio harde stem wordt hij niet echt warm of koud van 🙄(echt, soms is het een monster) maar time out kan ik ook wel eens proberen inderdaad!