Ik was een weekend weg dus ik heb niet gelijk (zelf) kunnen reageren.
Mijn middelste van 6 en oudste van 9 waren in de wijk spelen. De oudste kwam vriendjes tegen en ze gingen (met de 6 jarige erbij) magneetvissen.
Nu haalde een van de vrienden van de oudste bij een van zijn andere vrienden (dus 2 9 a 10 jarigen) een grap uit (water over hem gooien) De jongen waar dat water over heen kwam heeft wat problematiek en reageert vaak erg heftig (aldus mijn oudste) is ook erg groot en sterk. Maar goed die jongen werd dus boos op de jongen die water over hem gooide en wilde hem pakken wat niet lukte. Vervolgens heeft hij dus mijn 6 jarige die er naast stond in de vijver gegooid!
Mijn middelste kwam met de oudste huilend en nat thuis. Mijn man heeft dat een beetje zo gelaten maar vanmiddag toen ik thuis kwam vertelde de middelste samen met de oudste dat verhaal. De oudste gaf aan dat M echt niks deed en de middelste gaf aan erg bang te zijn geweest, dat hij lag en die jongen bleef duwen.
Ik werd er vervolgens nogal pissig van want wie duwt er nu een kind van 6 in het water. Hij wist niet eens of M zijn zwemdiplomas had. Ik vind dat gewoon gevaarlijk en als ik thuis was geweest was ik absoluut verhaal gaan halen.
Mijn oudste begon gelijk van: nee mama dit is al zijn tweede school en als jij was gegaan krijg ik klappen etc. Maar goed toch eruit gekregen wie het is en nu twijfel ik wat te doen. Zeker omdat de oudste nu aan geeft bang te zijn dat als ik even contact zoek met die moeder dat hij daarna problemen krijgt. Maar ergens vind ik dit gewoon niet ok. Duwen, ruzie, kan allemaal maar in het water gooien van een kind dat ruim 3 jaar jonger is vind ik echt niet ok. Als mijn oudste zoiets zou doen zou ik dat dus wel willen weten.
Dus. Toch nog even (netjes uiteraard 🤪) bespreken en op terug komen of laten?