We hebben een Kwartiergesprek gehad over M. De juf zegt dat het echt enorm goed gaat: alle vakken gaan (erg) goed. Hij is “populair “ in de klas. Hij is behulpzaam en erg lief (had pasgeleden zijn koekje weggegeven 🥹) hij doet zelfs mee met theater (wat hij eerst niet wilde) en is zelden nog boos.
Wij ervaren dus exact hetzelfde. Hij lijkt zo’n ander jongetje. Alsof het boze kleutertje met hele heftige emoties ineens een schoolkind is dat fijn in zijn vel zit. Driftbuien heeft hij nog maar weinig , op voetbal en thuis wordt hij ook steeds minder tot niet boos als het niet gaat zoals gewenst. Uiteraard af en toe nog wel (met name als hij moe en overprikkeld is) Eten gaat goed. Luisteren en afspraken maken. Veel grapjes en lachen.
Zo bizar dat we begin januari ons zo zorgen maakten en hij nu al maanden totaal anders is. Alsof de eerste helft groep 3 toch enorm heftig voor hem was.
Vandaag heb ik vrij genomen om te helpen bij Koningsspelen en gisteren zei hij: ik heb zin in morgen! Vooral dat jij er ook bent.
Hij zei op het feit dat ik ben ingeloot om mee te lopen met de avondvierdaagse: dat hoopte ik zo ik vind dat zo gezellig!
Hij zei gisteren nadat hij heel verdrietig was geweest (hij zag een speeltje waar hij al een jaar niks mee doet bij de tas voor verkoop Koningsdag en werd daar helemaal emotioneel over wat ik niet begreep - maar ik dacht al dat hij vooral moe was na een kinderfeestje) : mama ik was heel druk vandaag en ik voel me nu denk ik moe en verdrietig.
Hij zei vorige week: ik voel me erg verdrietig en daarom doe ik boos omdat ik mijn voetbal plaatjes die dubbel zijn aan S geef maar ik van hem nooit eentje mag hebben.
Oftewel: hij benoemd ineens heel knap allerlei emoties (waar hij vroeger alles boos noemende) en ik denk echt dat dit hem heel erg helpt
Voor iedereen daarom: Slaapklets is een goede tip. We zitten al aan boek 3 en we mogen het nooit van hem overslaan.
Nou ja ik ben dus enorm trots en vooral ook heel blij en opgelucht🥰🥰