Honkeytonk Maar op moment dat verdrinking echt een gevaar is
Ik begreep wel uit het verhaal dat het gevaarlijk kon zijn als hij geen zwemdiploma’s had gehad oftewel het was diep genoeg om te verdrinken was mijn interpretatie. Ik zou vooral bang zijn dat dit kind het nog een keer bij een ander kind doet en het dan wel verkeerd zou aflopen.
Honkeytonk Maar ik zou ook mijn kind proberen te beschermen en voorkomen dat hij in elkaar geslagen wordt.
De eerste vraag zou voor mij wel zijn of dit een reële angst zou zijn. Ik zou daar zelf niet direct vanuit gaan. Kan uiteraard wel, maar kan ook een kinderlijke angst zijn. Hadden ze ook tegen mijn oudste gezegd als dreigement, maar wij hebben ingeschat dat dit wel mee zou vallen. Het blijft een gok, maar je hoopt toch als ouder daarin het beste te doen.
Ik zou zelf wel met ouders in gesprek gaan zonder de naam van mijn oudste te benoemen. Meer zoals mijn kind komt kletsnat thuis en volgens alle aanwezigen op dat moment heeft uw zoon mijn kind in het water geduwd. Ik zou ook altijd zelf ouders aanspreken als het buiten school is gebeurd, ipv iemand anders er direct op af te sturen. Ze komen er in dit geval toch wel achter bij welke ouder het vandaan komt, omdat het zo specifiek is en ik hou er zelf niet van om mij achter iemand te verschuilen.
Dat is ook persoonlijk, want ik spreek eigenlijk altijd iedereen direct aan en ik ben niet zo onder de indruk van asociaal geschreeuw, gedreig etc. Ik ben wel wat gewend en ik kom zelf uit een ‘bijzonder’ milieu. Een wijkagent erop afsturen zonder mijn eigen gezicht te laten zien, werkt vaak averechts bij bepaald type mensen en kan zelfs tegen je werken is mijn ervaring. Niet dat deze ouders zo zijn, want dan weet ik niet, maar zo wel zou dat mij persoonlijk niet afschrikken. De manier waarop ik het zou brengen zou ik dan wel aanpassen.
Waar ik wel benieuwd naar ben, is in hoeverre school dit oppakt als je daarmee in gesprek gaat als het buiten school in het weekend gebeurt? Hier was de boodschap altijd vanuit school, los het zelf maar op met ouders, want wij bemoeien ons er niet mee. Waar ik het overigens niet mee eens was hoor. Ik vond dat laf van school, want naar mijn idee stonden we sterker als we beiden hierin optrokken. Heb je een veel duidelijkere boodschap.