Maak er een onderbouw kletstopic van
Kleuterklets
Het is bijna 1 september, en:
S. krijgt een nieuwe rugzak (ze gaat naar het derde leerjaar, ofwel groep 5)
E. krijg een nieuwe rugzak en gevuld etui (ze gaat naar groep 3)
A. krijgt niets nieuws, ze is in februari 2020 begonnen in de instapklas en gaat nu naar de eerste kleuterklas (groep 1) met dezelfde rugzak.
Ze hebben wel alledrie een nieuwe outfit gekregen
L. begint over twee weken in groep 2 (van groep 2/3). Groep 0/1 was op een andere locatie, dus ze vindt het wel heel leuk om nu naar de βechteβ school te gaan. Ze heeft veel zin om haar vrienden en vriendinnen weer elke dag te zien
Ze heeft al een nieuwe rugtas gekregen. We moeten nog even een extra broodtrommel kopen. Een van de oude broodtrommels sneuvelde een week voor de zomervakantie.
Mijn zoon voor de derde dag naar school gebracht. Vorige week zei hij steeds geen zin te hebben en deze week is dat nog steeds zo. Hij is heel erg verdrietig en wil echt niet. De juffen moeten hem het schoolplein op trekken (wij mogen niet op het schoolplein komen ivm corona). Ik denk dat het dat wel nog iets moeilijker maakt. Vanmorgen zei één van de juffen dat hij nu in groep 2 zit en dit niet meer kan.
Dat vind ik echt een belachelijke opmerking, wie zegt dat nou tegen een kind van 5??? Ik ga iig maar de juf een mail sturen, vragen hoe het gaat in de klas. Heeft hij wel aansluiting, speelt hij wel gewoon met andere kinderen of zit hij stil in een hoekje?
Gisteren en vanmorgen moest hij echt heel hard huilen en dan breekt mijn moederhart wel hoor, moest gisteren ook zelf bijna huilen. Vanmorgen was ik te boos vanwege de opmerking van die juf.
Dus ja lastig, hij had voor de vakantie zo'n zin om naar groep 2 te gaan en dan nu dit
Marshmallow De juffen moeten hem het schoolplein op trekken (wij mogen niet op het schoolplein komen ivm corona). Ik denk dat het dat wel nog iets moeilijker maakt. Vanmorgen zei één van de juffen dat hij nu in groep 2 zit en dit niet meer kan.
Wat vervelend dat je je zoontje zo moet achterlaten. Voor veel kinderen werkt het kort afscheid nemen juist heel goed, maar het mooie aan kinderen is dat het geen eenheidsworsten zijn en voor sommige kinderen is een afscheid waarbij de ouder wel mee de klas in kan beter...
Zelfde geldt voor die opmerking, sommige kinderen kan het juist dat duwtje in de rug geven, zo van ik ben nu een "grote kleuter" maar op het moment dat het een kind veel verdriet heeft lijkt het me idd eerder averechts werken. Heeft hij nu een andere juf dan vorig jaar?
Hopelijk blijkt uit het antwoord op je mail dat hij in de klas snel niet meer verdrietig is en gewoon lekker meedraait!
Jessie80 Heeft hij nu een andere juf dan vorig jaar?
Nee dezelfde juf, het is een combinatieklas van groep 1/2. En idd het ene kind is het andere niet en ik ken mijn kind goed genoeg om te weten dat het bij hem niet helpt, maar dat hij daar juist verdrietiger van wordt
Hij is een gevoelig en onzeker jongetje. Het zou fijn zijn geweest als we iig het schoolplein op zouden mogen. Denk dat ik hem volgende week (en zal het ook tegen zijn vader zeggen) pas op het laatste moment breng. Kijken of dat beter werkt.
Kleine meid is deze week ook in groep 2 begonnen. Haar schooltijden zijn,
ma, di, do
08.45-12.45 en 13,45-15.45
wo, vrij,
08.45-12.30
Ze had er heel veel zin in en vindt het helemaal geweldig. Op dinsdagmiddag krijgt ze nu logo op school ipv dat we ergens anders heen moeten. Ze hebben dezelfde juf als in groep 1.
Marshmallow Wat sneu
Marshmallow ah wat naar zeg, kan hij ook aangeven waarom hij niet wil?
[verwijderd]
Marshmallow Vond hij het vorig jaar op zich wel leuk om naar school te gaan? Heb je het idee dat hij zich veilig voelt op school?
[verwijderd] Ja hij vond het vorig jaar wel echt leuk om naar school te gaan. Aan het einde van het jaar wat minder, maar ja het was natuurlijk ook een gekke tijd geweest. Niet zo raar. Wel het gevoel dat hij zich veilig voelt. Hij komt ook gewoon goed uit school, niet verdrietig oid. Wel heel erg blij om mij weer te zien.
Noordeling nee alleen dat hij geen zin heeft en bij mij wil blijven.
Mijn zoon is afgelopen maandag gestart in groep 1. Hij lijkt het heel erg naar zijn zin te hebben. Gaat vrolijk naar binnen en komt vrolijk weer naar buiten. Ik daarintegen ben een wrak en ik schaam me er een beetje voor . Ik ben echt super emotioneel. Ik mis hem, vind het stukje loslaten echt heel moeilijk. Anderzijds vind ik het ook een hele leuke nieuwe fase en was hij (en wij want hij was echt stront vervelend de afgelopen maanden) er echt aan toe. Had echt niet verwacht dat ik er zo veel moeite mee zou hebben.
@Marshmallow ach wat sneu. Lijkt mij heel moeilijk om hem zo verdrietig achter te laten . Hopelijk is het een kwestie van wennen en gaat hij snel weer met plezier naar school.
Gisteren dan de begeerde brief van school, de school gaat 1 september volledig van start E. gaat naar groep 3, dus net al een mail van haar klasleerkracht met een lijstje benodigdheden en een uitnodiging om donderdag eens te komen kijken. We kijken er echt naar uit!
[verwijderd]
Hier gaat de jongste naar school dit jaar! Hij wordt de eerste week van school 3 en gaat naar petite section, groep -1 haha
de oudste Is 5 en gaat naar grande section alweer (Groep 2)
Sneeuwvlok Het leek me eerst vooral heel leuk maar nu zei ze laatst dat ze liever bij de mama's wil blijven dus nu vind ik het ook vooral spannend hoor...
Mijn jongste is gister wezen wennen bij de bso. Maandag nog een keer. Ze heeft het alleen maar over school en de bso. Ik vind haar enthousiasme zo heerlijk.
Ik ben zo'n moeder die ze niet mist. Heerlijk even geen ruzie, gezeur en gedoe.
Sneeuwvlok ik sta er dubbel in. Ik weet hoe fantastisch ze het vindt op school en ze gaat, over het algemeen, graag naar school. En het is fijn om een beetje je eigen ding te kunnen doen/werken/quality time met de jongste te doen.
Maar aan de andere kant sta ik βs middags altijd als een van de eersten op het schoolplein want dan heb ik haar gemist
June
Haha! Ik ben ook zo'n moeder die ze niet mist.
Met de oudste was het wel even wennen aan de stilte in huis. Bij kleine meid had ik heel erg het gevoel dat het wel prima zo zijn als ze nog een jaartje thuis bleef, ik had bij haar ook helemaal niet het gevoel dat ze er aan toe was. Toen het zover was vond ik het heerlijk, gewoon weer even rust in huis. Kleine meid is en blijft zeer aanwezig.
[verwijderd]
Voor ons begint alles 31 aug pas weer.
Van de week nieuwe gymschoenen voor D gekocht en nu nog opzoek naar een nieuwe rugzak. Hij gaat naar groep 2 en heeft ontzettend veel zin in school. Het is een combiklas (1/2), waardoor hij een hoop oude klasgenootjes weer ziet, maar ook nieuwe zal krijgen.
Hij moet vanaf dit jaar wel 4 dagen naar de bso, dus dat zal wennen zijn. Ik hoop dat ik toch regelmatig thuis kan werken zodat hij dan af en toe toch een middag thuis kan zijn (mits hij zich gedraagt).