Ik ben trouwens wel erg benieuwd hoeveel ouderbijdrage jullie betalen?
En voor het overblijven?

Bij de school van mijn zoon weet ik het even niet meer zeker maar dacht overblijven voor een heel jaar was 120 euro en ouderbijdrage iets van 80 maar dat is inclusief kosten voor schoolreisje. Want ook in groep 1 gaan ze al op schoolreisje

• Sweetl hebben hierop gereageerd.

Ouderbijdrage €45 per kind.
    Overblijven is nu gratis vanwege continu rooster ( voor corona bleef m'n oudste de lange dagen ook over was dan tot 15.15) per maand betaalde ik dan €27 voor drie x overblijven per week, nu BSO wat langer dus betaal ik daar meer aan.

Bubblicious wij betalen 35 euro eigen bijdrage.
    En 1,50 per dag overblijven (ik kocht dan een strippenkaart dan was het omgerekend 1,50) een losse dag kost 2 euro.

Mijn zoontje blijft altijd 3x per week over.

• [verwijderd]

Ouderbijdrage is 30 euro , overblijven (incl lunch) is gratis.

Ik heb geen idee wat de ouderbijdrage is, geloof niet dat daar al over gesproken is.

Mijn dochter start trouwens in een groep 1/2/3, dat vind ik wel spannend. Gelukkig splitsen ze in januari waarschijnlijk op naar 0/1 en 2/3. Ik weet eigenlijk niet of ze er zin in heeft, volgens mij beschouwt ze het gewoon als een gegeven. Ze heeft het nu ook nog best naar haar zin op de crèche, maar kan me voorstellen dat als haar beste vriendje na de vakantie start met school ze wel meer zin krijgt om ook naar school te gaan.

Vulpen dat zin hebben komt hier vooral omdat ze haar zus elke dag al ziet gaan, oudste had het er ook eigenlijk nooit over van te voren.

Hier ook een meisje dat vlak voor de lockdown naar school ging. Dus wordt weer even wennen. Ze heeft er maar matig zin in, lijkt het. Thuis vindt ze het ook wel prima. Maar op school ging het steeds goed en vond het ze ook leuk (soms wel spannend).

Onze basisschool heeft ook continurooster, dus lunch op school. Daardoor hebben we geen kosten meer aan de overblijf. Ouderbijdrage weet ik niet uit mijn hoofd, is rond de 25 euro, dacht ik.

@Sneeuwvlok ik ben bang dat we hier nog niet eens het plein op mogen (net als voor de vakantie), terwijl het in het noorden nog meevalt met de besmettingen (en het is een groot plein, meer ruimte dan op de stoep waar iedereen nu staat). Mee de klas in zal ‘m sowieso niet worden, verwacht ik.

Mijn jongste mag naar groep 1. Ze is gestart op 2,5 jaar in de instapklas, maar in september is het dus zo ver! Spannend weer!

• [verwijderd]

Wat zitten hier een boel groep 0/1-ers 😄

Sneeuwvlok ja, wat een rust opeens in huis! Dat hadden wij hier heel kort en toen gingen de scholen dicht...

Zijn er inmiddels al kindjes (voor het eerst) begonnen? 🙂

• [verwijderd]

Hier nog 2 weken 😃

Maak er een onderbouw kletstopic van😝

[verwijderd] heeft de titel veranderd naar Onderbouw klets.

Het is bijna 1 september, en:

S. krijgt een nieuwe rugzak (ze gaat naar het derde leerjaar, ofwel groep 5)
      E. krijg een nieuwe rugzak en gevuld etui (ze gaat naar groep 3)
      A. krijgt niets nieuws, ze is in februari 2020 begonnen in de instapklas en gaat nu naar de eerste kleuterklas (groep 1) met dezelfde rugzak.

Ze hebben wel alledrie een nieuwe outfit gekregen 😁

L. begint over twee weken in groep 2 (van groep 2/3). Groep 0/1 was op een andere locatie, dus ze vindt het wel heel leuk om nu naar de ‘echte’ school te gaan. Ze heeft veel zin om haar vrienden en vriendinnen weer elke dag te zien ❤️

Ze heeft al een nieuwe rugtas gekregen. We moeten nog even een extra broodtrommel kopen. Een van de oude broodtrommels sneuvelde een week voor de zomervakantie.

Mijn zoon voor de derde dag naar school gebracht. Vorige week zei hij steeds geen zin te hebben en deze week is dat nog steeds zo. Hij is heel erg verdrietig en wil echt niet. De juffen moeten hem het schoolplein op trekken (wij mogen niet op het schoolplein komen ivm corona). Ik denk dat het dat wel nog iets moeilijker maakt. Vanmorgen zei één van de juffen dat hij nu in groep 2 zit en dit niet meer kan.
      Dat vind ik echt een belachelijke opmerking, wie zegt dat nou tegen een kind van 5??? Ik ga iig maar de juf een mail sturen, vragen hoe het gaat in de klas. Heeft hij wel aansluiting, speelt hij wel gewoon met andere kinderen of zit hij stil in een hoekje?

Gisteren en vanmorgen moest hij echt heel hard huilen en dan breekt mijn moederhart wel hoor, moest gisteren ook zelf bijna huilen. Vanmorgen was ik te boos vanwege de opmerking van die juf.

Dus ja lastig, hij had voor de vakantie zo'n zin om naar groep 2 te gaan en dan nu dit 🙁

Marshmallow De juffen moeten hem het schoolplein op trekken (wij mogen niet op het schoolplein komen ivm corona). Ik denk dat het dat wel nog iets moeilijker maakt. Vanmorgen zei één van de juffen dat hij nu in groep 2 zit en dit niet meer kan.

Wat vervelend dat je je zoontje zo moet achterlaten. Voor veel kinderen werkt het kort afscheid nemen juist heel goed, maar het mooie aan kinderen is dat het geen eenheidsworsten zijn en voor sommige kinderen is een afscheid waarbij de ouder wel mee de klas in kan beter...
        Zelfde geldt voor die opmerking, sommige kinderen kan het juist dat duwtje in de rug geven, zo van ik ben nu een "grote kleuter" maar op het moment dat het een kind veel verdriet heeft lijkt het me idd eerder averechts werken. Heeft hij nu een andere juf dan vorig jaar?

Hopelijk blijkt uit het antwoord op je mail dat hij in de klas snel niet meer verdrietig is en gewoon lekker meedraait!