Nescio
Mijn oudste mocht ook terug slaan, meppen, schoppen maar durfde dat nooit, wat een ellende was dat elke keer. Kleine meid heeft een wat pittiger karakter dus ik verwacht dat ze uiteindelijk wel terug zou slaan. Ze zei wel dat ze niet mag slaan van de juf, toen heb ik haar, hopelijk want ze luisterd altijd maar half, goed duidelijk gemaakt dat als een ander haar slaat dat het van mij wÊl mag en alleen als de ander begint. En goed hard terug slaan, dan denken ze de volgende keer wel 2x na of ze wel willen gaan slaan.
Ik ga het gewoon niet weer afwachten, ik heb geen zin om weer talloze keren naar school te moeten gaan zonder echt resultaat. Voor de oudste ben ik zo vaakop school geweest en er gebeurde bijna niks, zelfs toen ze met blauwe plekken thuis kwam omdat de jongen die naast haar zat haar goed hard geknepen had, duurde het nog weken voor hij naast haar weg gehaald werd. Die jongen trok zelfs regelmatig haar stoel weg als ze wilde gaan zitten, de juf zei toen alleen dat de ouders van het jongetje thuis ook met de handen in het haar zaten om zijn gedrag en ze zou heb uit elkaar halen. Pas toen ze naar een nieuwe school ging na verhuizing was het pesten en plagen over. Ik hoop heel hard dat mijn kleine meid wel het leeg heeft om keihard terug te meppen.