Kleine meid heeft vandaag voor het eerst op school logo gehad. Ze vond haar nieuwe juf ook erg leuk. Hopelijk gaat ze nu weer vooruit in spraak want ik heb het idee dat het de laatste tijd toch weer wat verslechterd is.
Kleuterklets
[verwijderd]
Hier nog een weekje vakantie. 4 september mag hij dan eindelijk!
Mijn jongste vind het zo spannend. Ik merk dat ze snel van haar stuk gebracht is en snel moet huilen. 3 september mag ze..
[verwijderd]
Wat spannend voor jullie meiden!
misschien enthousiast jullie school verhalen vertellen, zeggen dat ze leuke nieuwe vrienden zullen hebben, nieuwe dingen gaan leren? Zodat ze iets hebben om naar uit te kijken?
Ik ging kleine meid ophalen en zag van een afstandje aan haar gezicht al dat er wat was. Een jochie uit haar klas had haar met z'n tas geslagen. Ik heb haar net gevraagd het voor te doen bij mij, misschien dat het per ongeluk gebeurd was met de tas op de rug doen. Het ging niet per ongeluk, straks gaat ze tegen hem zeggen dat hij niet meer mag slaan anders slaat ze terug. Ik had haar gezegd dat als iemand haar slaat ze terug mag slaan, ik wil niet weer dezelfde ellende als met mijn oudste, en nu gaat ze dat straks uit zichzelf dus even aan het jongetje vertellen.
Cactusje goed gedaan, ik heb mijn kinderen ook altijd gezegd dat ze gewoon terug moeten duwen of heel hard schreeuwen: blijf van me af. We hebben met onze oudste ook ellende gehad, die liet compleet over zich heen lopen totdat wij aan de bel trokken en de juf wat beter op ging letten en toen heb ik haar ook gezegd dat ze moet roepen/terugslaan/duwen.. toen ging het veel beter.
Over mijn jongste maak ik me niet druk, die is vanzelf al heel fel. Ze zou nooit zelf beginnen, maar waag het niet iets af te pakken of haar te slaan. Ze scheurt je in stukken
Nescio whahahha ik herken mijn jongste hierin. Zij schreeuwt echt keihard als er iets gedaan wordt wat zij niet wil.
Zoon had vandaag weer niet gehuild en liep zelf, met een vriendje, het schoolplein op naar de juf! Zou fijn zijn als het nu eindelijk goed gaat. Ga wel overblijf regelen voor de maandag, op school. Dan kunnen jongste en ik lekker onze ding doen op de maandag, zonder rekening houden met hem ophalen. En voor hem is het ook fijner.
Nescio
Mijn oudste mocht ook terug slaan, meppen, schoppen maar durfde dat nooit, wat een ellende was dat elke keer. Kleine meid heeft een wat pittiger karakter dus ik verwacht dat ze uiteindelijk wel terug zou slaan. Ze zei wel dat ze niet mag slaan van de juf, toen heb ik haar, hopelijk want ze luisterd altijd maar half, goed duidelijk gemaakt dat als een ander haar slaat dat het van mij wÊl mag en alleen als de ander begint. En goed hard terug slaan, dan denken ze de volgende keer wel 2x na of ze wel willen gaan slaan.
Ik ga het gewoon niet weer afwachten, ik heb geen zin om weer talloze keren naar school te moeten gaan zonder echt resultaat. Voor de oudste ben ik zo vaakop school geweest en er gebeurde bijna niks, zelfs toen ze met blauwe plekken thuis kwam omdat de jongen die naast haar zat haar goed hard geknepen had, duurde het nog weken voor hij naast haar weg gehaald werd. Die jongen trok zelfs regelmatig haar stoel weg als ze wilde gaan zitten, de juf zei toen alleen dat de ouders van het jongetje thuis ook met de handen in het haar zaten om zijn gedrag en ze zou heb uit elkaar halen. Pas toen ze naar een nieuwe school ging na verhuizing was het pesten en plagen over. Ik hoop heel hard dat mijn kleine meid wel het leeg heeft om keihard terug te meppen.
Cactusje wat slecht ook van zo'n juf. Heel jammer dat de ouders er ook moeite mee hebben, maar daar hoeft jouw kind geen slachtoffer van te worden. Die moet zich gewoon gedragen in de klas, in plaats van zich afreageren op andere kinderen. Het is misschien heel normaal dat kinderen dit doen, het is aan de juf om in te grijpen en andere kinderen die niet terugslaan te beschermen.
Van mij mogen ze het ook terugdoen als het kind niet stopt als het gezegt wordt. Wie niet horen wil...
- Bijgewerkt
-gezeur over de naam van het topic-
Madeliefje06 kleuter klets zou beter zijn inderdaad.
Madeliefje06 is groep 3 geen middenbouw?
Madeliefje06 ik vind groep 3 wel heel anders dan groep 1 of 2.
Ik dacht ook dat groep 3 al middenbouw was trouwens.
June Marshmallow Ja dat is zo... Ik zeik (vind kleuters misschien beter klinken) dus haal mijn bericht weg. Sorry!
Madeliefje06 nee joh!!
De topictitel zou kleuterklets moeten zijn
[verwijderd]
Voor @Madeliefje06's gemoedstoestand, om duidelijkheid te scheppen en om een burgeroorlog te voorkomen heb ik dit topic een nieuwe naam gegeven.