Kleine update;

Met de airco aan (airco op de gang en zijn deur half open, zijn kamer is lekker fris) en alleen een dekbed overtrek zonder dekbed zweet die nog evenveel.

[verwijderd] i know ๐Ÿ˜ฃ ben maar elke avond hem aan het tempen om half 8, voordat die naar bed gaat, en tussen 9 en half 10 een foto maken van zijn kussen. Hij is gisteren niet wakker geworden, dat is wel fijn. Nu ligt zijn hoofd "naast" het kussen dus heb het maar zo gelaten, de deur dicht gedaan en de airco uit zodat die niet ook nog eens kou vat ofzo.

Hij heeft voor t slapen 36.8.

4 dagen later

Te vroeg gejuigt ๐Ÿคจ

Na 1 uur wakker

• [verwijderd]

jeetje, dat is wel heftig hoor

Pff morgen toch maar huisarts bellen voor wat te doen. Zit alleen met een dilemma want hij zei dat die weer bloed wilde prikken dan en daar is zoon echt panisch voor. Maar dan ook echt panisch.

En dan krijgt hij volgende week te horen dat die naar een so school moet, kennismaking en bekendmaking op oude school. Dus dat gaat heel heftig worden denk ik. Zie zelf ook heel erg tegen volgende week op dus als die ook nog bloed moet gaan prikken wordt t helemaal geweldig hier in huis ๐Ÿ˜”

Mijn hoofd loopt helemaal over met wat ik moet doen en hoe ik mijn kind moet beschermen met alle dingen die op zijn pad gaan komen.

In ieder geval wel bellen en dan leg ik de huisarts dit uit. Hopelijk kan hij toveren en mij geruststellen ๐Ÿ˜Œ

Dahlia Mja dat zweten doet die al langer

Hoe lang ongeveer denk je?

Mijn zoon van 6 had dit ook een tijdje toen hij 5 was, maar dat duurde niet zo heel lang.

• Dahlia hebben hierop gereageerd.

Jules sowieso 2.5 week nu dat het heel erg is. Daarvoor ook wel maar werd die er niet wakker van en ging ik niet elke avond bij hem kijken zoals ik nu doe. De precieze weken/maanden kan ik niet zeggen. Hij wordt sochtends wel droog wakker.

• Jules hebben hierop gereageerd.

Dahlia Mijn zoontje had ook enorm prik angst. Nu moet hij wegens zijn ziekte nogal vaak bloed laten prikken dus dat was een heel gedoe. Hij heeft er EMDR voor gehad bij de psycholoog in zijn behandelteam. En dat heeft echt super goed geholpen. Hij laat zich nu prikken zonder ook maar een kik. Heb je nu even niks aan maar wellicht tip voor de toekomst!

iMoeder dankje! Misschien wel nodig denk ik. Als 4 man hem moeten vasthouden, dat de "dokters" waterige ogen hebben en de pedagogisch medewerker de dag erna belt hoe t gaat zegt genoeg hoe erg t was. Mijn hart...helemaal gebroken toen poeh

Zal eens aan de so school vragen of de psycholoog intern dit ook kan doen. Ook goed voor zijn andere angsten denk ik

Dahlia lastig dilemma zeg. ๐Ÿ˜ข Weet je, ik denk dat vermijden ook niet de oplossing is. Al is het wel een goede korte termijn oplossing natuurlijk. Ik weet niet hoe oud hij is, maar ik zou het gesprek aangaan en misschien vanuit daar wilt hij zelf eigenlijk wel bloedprikken om het probleem van het vele nacht zweten te kunnen achterhalen.

Die angst voor het prikken is dat omdat het zeer doet? Kan de arts dan geen verdovende zalf voorschrijven? Dat je die er ervoor opdoet

Elsie89 Nee dat helpt niet. Kinderen met prikangst zijn gewoon bang voor de hele ervaring.

Dahlia Ja vreselijk. Exorcist taferelen zei ik altijd. โ˜น๏ธ
                Hopelijk helpt het bij jouw zoontje ook goed!

• Dahlia hebben hierop gereageerd.

Elsie89 hij heeft de verdovende pleister gehad. Het moment dat ik hem uit exorcist mode kreeg en hij zijn arm stil hield heeft die niets gevoeld van de prik. De assistente zei dat de prik erin zat en toen ontspande die voor 2 seconde. Daarna was die weer bang voor het eruit halen enz.

Hij heeft met 2.5 bloed moeten prikken voor suiker en toen heeft die assistente verkeerd geprikt. Geen 2e persoon erbij en t bloed spoot zo uit zn arm. Nooit gedacht dat het 4 jaar daarna zo erg traumatisch nog was. Hij is nu 6 jaar.