Mijn oudste van 6 jaar die zweet altijd al snel en veel maar snachts is het niet normaal meer. Kan bijna elke avond zijn bed verschonen na 1.5 / 2 uur slaap. Hij wordt er ook wakker van. Nu ook zijn hele bed moeten verschonen. Het kussen is helemaal doorweekt. En het dekbed waar zijn rug aan kruist.

Overdag loopt die ook het liefste in z'n blote buik. Doet vrijwel altijd zijn t shirt uit als die thuis komt.

Komt iemand dit bekend voor? Ik kan natuurlijk gaan Googleen mja we weten allemaal dat je dan helemaal gek wordt đŸ˜Ŧ

• [verwijderd]

Dahlia Waarschijnlijk een overbodige vraag, maar hij is niet te warm gekleed en ligt niet onder een te dik dekbed?

• Dahlia hebben hierop gereageerd.

Of ander soort dekbed en hoeslaken/slopen proberen?

Niet te warm op zn kamer?
      Niet te heet gedoucht voor het slapen? (Als ik xo uit de douche in bed stap zweet ik ook meer/eerder)

Toch6 [verwijderd]

Logische vragen 😉

Hij ligt altijd onder een dun katoenen hoeslaken, dekbedovertrek en kussensloop met een dun dekbed. Ook midden in de winter. Onder het hoeslaken ligt wel een katoenen achtige molton van de ikea, niet zo'n zweetding iig. Dit is voor het matras te beschermen voor t zweet.

Qua kleding leeft die zowat in zijn adamskostuum thuis en anders een gewone lange broek/korte broek met t shirt. Geen hemdje, dikke stoffen etc. Als die een badjas aan heeft, voor die 10 minuten, lijkt t alsof die 39 geaden koorts heeft. Zo warm wordt zijn rug.

Zo ziet zijn kussen er uit, haal de foto's straks weer weg

foto's weg, als iemand er ervaring mee heeft dan vraag maar in pb 😉

• [verwijderd]

Jeetje, dat vind ik wel heftig zeg! De een zweet natuurlijk meer dan de ander, maar dat een kind zo zweet dat je iedere keer 's nachts halsoverkop zijn bed moet verschonen... ik vraag me echt af of dat nog normaal is. Maar goed, ik ben natuurlijk een leek. Misschien kan dit er voor sommige mensen gewoon bijhoren.

Heb je op zulke momenten wel eens zijn temperatuur gemeten?

[verwijderd] nee dat niet. Hij voelt altijd heel klam en koud aan dan.

weg

Deze foto net gemaakt. Heb 1 uur geleden zijn bed verschoond en maar onder een fleece deken gelegd.

Vorige week heeft die van zondag tot donderdag koorts gehad en toen was echt alles nat. 0p de foto geen verschil meer te zien van nat en droog. Er zijn toen opgezette buiklymfe klieren geconstateerd. Mja dat zweten doet die al langer en de dokters hebben er niet naar gevraagd en ik geen link gelegd of dat er iets mee te maken kan hebben.

Oh wauw! Geen nuttige bijdrage/antwoord op je vraag, maar dit lijkt me inderdaad niet normaal. Wat sneu zeg, en voor jou ook vervelend natuurlijk om steeds te moeten verschonen.

Schuurpapier vind t niet erg om te verschonen maar de was kan ik amper bijhouden 😅 moet maar weer eens een nieuw dekbedovertrek kopen.

Nu dat hij er zelf wakker van wordt maak ik mij nog meer zorgen 🤐

Dahlia fleece is wel echt warm hoor. Jeetje, vind het ook wel echt bizar zeg. Miss toch eens naar de huisarts ervoor?

Wow dit is wel heel heftig. Misschien sowieso de deken eruit laten en alleen de overtrek hebben? Fleece zou ik sowieso niet doen, dat is echt super warm en zweterig.

Maar ik zou toch even met de huisarts praten hierover.

• [verwijderd]

Dahlia Ik zou hier toch wel een keer voor naar de huisarts gaan en me evt. door laten verwijzen naar de kinderarts. Grote kans dat er geen ernstige oorzaak voor is, maar dat zou ik wel uitsluiten.

• [verwijderd]

Ik heb de foto's gisteren ook gezien en ik zou er ook mee naar de huisarts gaan. Wat Janna zegt, het zal waarschijnlijk niets ernstigs zijn, maar better safe then sorry!

Mee eens. Altijd zoveel zweten op bed is wel een onderzoek waard

Ik zou ook naar de huisarts gaan en die fleece deken echt niet als deken gebruiken, als iets ontzettend warm is is dat het wel net als wol.

In combinatie met de opgezette lymfeklieren zou ik hiervoor wel naar een dokter gaan.

Dank jullie dames. Dan ga ik morgen een afspraak maken.

Vnvd gaat alleen het dekbed overtrek over hem heen en geen dekbed. Eens kijken of dat verschil geeft.

Fleece zal ik niet meer gebruiken 😊

Vanmiddag al een telefonisch consult gehad met de dokter. Fijn gesprek gehad.

Hij vroeg naar waar ze op geprikt hebben afgelopen woensdag in het ziekenhuis want hij zag dat niet in t dossier. Gelukkig had ik een foto gemaakt van waar ze op deden prikken. Hij was wel gerustgesteld dat de dokter had gezegd dat er niks geks was gezien. Ze hadden ook geprikt op leukocyten ofzoiets. Het zweten kan nog komen van het virus wat de opgezette klieren veroorzaakt.

We moeten hem nu 1 week nog in de gaten houden qua nachtzweten, gewicht, pijn in buik en temperatuur voor de zekerheid meten.

Als hij nog steeds zo ontzettend zweet volgende week dan weer telefonisch consult en wil hij weer opnieuw bloed prikken. De uitslagen van woensdag gaat die opvragen bij t ziekenhuis.

Voelde mij goed gehoord, fijn!

Kleine update;

Met de airco aan (airco op de gang en zijn deur half open, zijn kamer is lekker fris) en alleen een dekbed overtrek zonder dekbed zweet die nog evenveel.

[verwijderd] i know đŸ˜Ŗ ben maar elke avond hem aan het tempen om half 8, voordat die naar bed gaat, en tussen 9 en half 10 een foto maken van zijn kussen. Hij is gisteren niet wakker geworden, dat is wel fijn. Nu ligt zijn hoofd "naast" het kussen dus heb het maar zo gelaten, de deur dicht gedaan en de airco uit zodat die niet ook nog eens kou vat ofzo.

Hij heeft voor t slapen 36.8.