• [verwijderd]

iMoeder wat een gedoe. Wordt al moe als ik al die stappen lees 😅
Maar ik heb ook niet veel met make up. Doe eigenlijk alleen mascara op, soms eyeliner en mijn wenkbrauwen werk ik dagelijks bij.

een jaar later

Even een oude topic omhoog halen.

Nieuwe make-up is binnen. 😍 Dus alles uitgebreid bekeken en uitgeprobeerd. Super fijn allemaal.

De eerste poging was niet succesvol. Ik ben nog steeds geen ster in make-up dus ik zal wel iets niet goed hebben gedaan. M’n nieuwe concealer separeerde helemaal (seperated, hoe zeg je dat, dat het helemaal uit elkaar valt op je gezicht en gaat klonteren). Ik helemaal balen natuurlijk. Maar poging twee was wel succesvol.

Ik heb oa gehaald;
    -Contour palette van Smashbox, die is echt 😍😍, heel mooi. De contour is mooi koel, en alle andere poeders zijn heel bruikbaar. Mooie highlight en blush ook. Wilde eigenlijk die van Charlotte Tilbury maar 75 euro vind ik van de gekken.
    -De nieuwe concealer van Anastasia Beverly Hills, is wat dikker dan ik verwacht had. Lijkt op de bekende Tape shape. Voor mij persoonlijk heb ik niet zoveel dekking nodig en heb meer een voorkeur voor iets wat goed hydradeert zodat het niet cakey word want heb erg droge huid onder m’n ogen.
    -Too Faced hydraterende primer. Hangover staat er op. Fijn spul, had wat dikker gemogen. Even uitproberen vandaag hoe het blijft zitten.
    -Prism Libre losse poeder van Givenchy. De hype is true, echt prachtig resultaat.
    -Butter bronzer van Physicians Formula. Zou een dupe moeten zijn voor Charlotte Tilbury bronzer. Hele mooie bronzer, maar die van CT blijft op m’n wish list staan om ook eens te proberen.

Wat zijn jullie favorieten momenteel?

iMoeder niet!!

Echt letterlijk niks. Ben zo skeer als een beer🤣🤣.

Als ik straks weer wat meer te besteden heb dan ga ik wel ff lekker los denk ik.

Ik zoek nog wel wel een goede wenkbrauw potlood donkerbruin. Ik wilde ook een keer zwart proberen maar volgens mij is dat te hard.

Ik zag wel op Instagram het merk Kosas voorbij komen met mooie resultaten betreft hun concealer en wenkbrauw potlood. Ga daar nog ff naar Googlen.

• [verwijderd]

Louelle81 Ben zo skeer als een beer

Zijn mijn pubers een heel weekend weg, heb ik 2 dagen zonder dat alles skeer is, en dan kom jij er mee.. en bedankt hè? 🤣🤣🤣

Louelle81 Ik vind de wenkbrauw potloden van Morphe fijn, die hele dunne. NYX heeft die ook, maar die zijn 2 euro duurder.

iMoeder wil je het een keer laten zien als je opgemaakt bent? Of een gedeelte ervan? Doe je ook eyeliner?en welke?

Ik heb als foundation al jaren teint idole van lancome. Ipv conceiler doe ik gewoon wat extra foundation op mijn wallen. Mascara blijkt ik terugkomen op colossal mascara van maybeline. Eyeliner heb ik nu van hema, maar ben ik niet helemaal tevreden over.

Tantetil Ja hoor dat kan ik wel een keer doen. Al ben ik totaal geen make-up goeroe. Ik doe maar wat. Wel de laatste tijd veel van TikTok geleerd.

Eyeliner gebruik ik bijna nooit. Als ik die gebruik dan de epic liner van NYX, dat is een soort dunne viltstift, geen kwastje want dat kan ik niet. Ik gebruik van die oogpotloden met een klein stifje wat je kan draaien? Als je snapt wat ik bedoel (zo niet dan zoek ik een foto). Die vaag ik dan een beetje uit. Maar ook niet dagelijks.

Foundation gebruik ik ook bijna nooit. Alleen met echt gelegenheden. Ik heb er drie; Teint Idole idd van Lancôme, L’Oréal True Match en Dior Forever Skin Glow. Die laatste is echt 😍😍, ik heb een wat droge huid en daar gaat die heel mooi op. Oogt ook heel natuurlijk en mooie glow. Vind de teint idole zelf iets te dekkend en te poederig op mijn huid, ben niet zo van de matterende foundation.

Mijn normale make-up is een heel klein beetje concealer onder de ogen. Daarna poeder om de zonnebrand af te poederen zodat de rest niet gaat vlekken. Ik ben vrij bleek namelijk, dus gebruik wat bronzer. Daarna beetje contouren dus met contour poeder en bronzer. Beetje blush en highlight. Wenkbrauw potloodje, mascara, klaar.

Qua concealer let ik er echt op dat het hydraterend is. Alles wat matterend is droogt namelijk uit en daar krijg ik enorme lijntjes van die ik zonder concealer helemaal niet heb.

iMoeder ja ik weet wat je bedoelt van die oogpotlood. Die had ik ook altijd. Veel handiger dan een gewone potlood. Die teint idole gebruik ik omdat die juist zo dekkend is. Ik heb veel vlekjes op mijn huid en een rode neus. Maar afgelopen week heb ik mijn huid laten laseren en hoop ik dat die vlekjes minder worden. Ik heb ook een tijd bb crème van dior gehad en die was echt prachtig. Maar toen niet dekkend genoeg. Die laser werd trouwens vergoed omdat het vooral acne littekens waren, daar was ik echt superblij mee. De plekjes zijn nu nog donkerder maar dat zou moeten wegtrekken.

Tantetil Maar afgelopen week heb ik mijn huid laten laseren en hoop ik dat die vlekjes minder worden.

Ik ben heel erg benieuwd of het werkt. Ik heb ook wat pigment vlekjes in mijn gezicht en een intake gehad om het weg te laten laseren. I.p.v. de laser probeerden ze mij hele dure crème aan te smeren en als dat dan niet werkt kan ik altijd nog een keer de laser proberen... 🤷‍♀️ Ik heb via de dermatoloog al een keer zo'n crème geprobeerd: 0 effect (ja, wekenlang een droge schilferige huid). Twijfel nu om het nog ergens anders te proberen.

Deliana vorige keer heb ik mijn hele gezicht laten doen en ook voor pigment. Dat heeft niet zo heel veel geholpen. Nu had ik dan specifiek voor acne littekens en die laser leek veel sterker. Ik heb nu ook echt veel meer plekjes die donkerder zijn geworden en hopelijk goed weg zullen trekken. Hier zaten ook pigmentvlekken tussen. Ik had een grote op mijn kaaklijn dus ben benieuwd of die weg trekt. Zal proberen een foto van nu te maken en als het weggetrokken is. Ik kan je aanraden om te kijken bij cosmetique totale. Omdat de behandeling op de factuur staat als acne behandeling, heb ik het via de zorgverzekering vergoed gekregen. @aardbeitjes had het toen ook laten doen. Dat was toch ook meer pigment?

Tantetil yes! Ik heb echt een veel egalere huid nu.
                    1x laserbehandeling en nu al bijna 12 maanden intensief vitamine c serum smeren.
                    Ik denk dat ik in 2022 het weer laat laseren voor enkele kleine plekjes die er nog zijn (en nieuwe).

Bedankt aardbeitjes en Tantetil. Er zit dus blijkbaar veel verschil in het soort laser en de effectiviteit er van. Ik ga toch nog maar een keer een afspraak maken met een huidkliniek.

Deliana ik kan je een goede kliniek aanraden maar we wonen niet in de buurt geloof ik

7 maanden later

Ja daar was ik weer. Weer wat dingen geprobeerd de laatste tijd (kan zelf wel TikTok review geval worden geloof ik).

De L’Oreal plumbing tinted serum foundation. Heel dun, vochtinbrengend, komt met een dropper. Licht tot medium dekkend en geeft een mooie glow. Kleur keuze is nog wat beperkt. Ik moet er 2 mengen want de 0,5-2 very light is net wat aan de lichte kant en de 2-3 light is veel te donker voor mij. Misschien als ik wat vaker zelfbruiner heb gedaan dan het dan wel kan. Aangebracht met de Precision Airbrush blender kwast van e.l.f. Normaal ben ik van de beautyblenders maar dit gaat heel mooi met een kwast. Ik vind het mooi. Niet te mat en te dekkend. Dat vind ik zelf niet mooi staan en alles mat vind mijn huid niet leuk.

Ook geprobeerd, de Hydromaniac Tinted Glow hydrator van Urban Decay. Heel mooi, kan niet anders zeggen. Glowy, dewy, prima voor mijn droge huid.

Allebei fijn voor de zomer dus.

Verder nog een poeder en concealer van Kosas die nog moeten binnen komen. De poeder heb ik al in een andere kleur maar voor onder de ogen wil ik een tintje lichter. High hopes voor de concealer. Ik had een heel fijne, goedkope die goed beviel (make up revolution), maar die hebben em veranderd en sindsdien zit die niet mooi meer, is te dik/dekkend. Helaas 😭
                        Kosas poeder is wel echt heel mooi, blurt een beetje, niet te droog. Echt top.

Ow en de find of the month komt van ….. Shein.
                        Twee vloeibare contour’s besteld. En eindelijk is de kleur koel genoeg voor mij. Ik heb met bijna alles bronzer en contour dat het erg snel richting oranje op me kleurt, deze niet. In het flesje lijkt het wel grijs bijna, maar het werkt. En de lichtere kleur gebruik ik ipv liquid bronzer.

Geen make-up vraag, maar iemand een tip voor een make-up tas? Iets wat handig is voor vakantie of weekend weg. Ik kan er niet zo goed tegen als alles door elkaar op een hoop ligt ☺️

2 maanden later

Iemand een tip voor een goede waterproof mascara? Heb er nu weer één die het niet zo goed doet op warmte 🙈

• Trees hebben hierop gereageerd.

Deliana Lancôme hypnose waterproof

Afgelopen dagen weer regelmatig onderworpen aan de janktest. Ondanks dat ik er uitzie als een verzopen kat, zit mijn mascara nog perfect.

Ik heb hem ook weleens opgehad bij survivalruns. Hij blijft echt goed zitten. Zelfs bij water, zweet en veel modder.