Manque ik herken het ook wel, maar ik moet wel zeggen dat ik er minder last van heb nadat ik naar mijn vader toe heb uitgesproken dat racistische 'grappen' en politieke berichten bij mij niet welkom zijn. Hij respecteert gelukkig wel dat ik daar niks mee te maken wil hebben.
Ik heb ook op Facebook al die bullshit pagina's als 'Nederland mijn vaderland' en 'zwarte piet moet blijven' op de negeerstand staan, dus ook via die weg heb ik er geen last meer van.
Het is dus eigenlijk alleen nog wanneer we met de hele familie bij elkaar zijn en oom en tante ook mee doen, maar de laatste keer heeft een andere tante zich flink uitgesproken dat ze het niet oké vond en liep het gesprek snel dood.
Manque Het is zo gek, omdat mijn vader dus donker is, een inheemse Zuid-Amerikaan. Maar ze zien beiden de donkere (Amerikaanse en Nederlandse) mensen anders.
Dit vind ik dus ook zo vreemd, de vrouw van mijn vader is ook donker. Ik weet overigens niet hoe zij er over denkt, haar Nederlands is niet goed genoeg om echt gesprekken te voeren over diepere onderwerpen en mijn Indonesisch gaat niet veel verder dan smakelijk eten, bedankt en 1,2,3 😅