De reacties zo lezend besef ik me dat sommigen sec op de stelling reageren en anderen deze al aanpassen nav hun gezichtspunt. Dat laatste heb ik zelf ook gedaan.
Alles beschouwende vind ik dat een rechter met maatwerk een half jaar of jaar gedwongen anticonceptie moet kunnen opleggen. Onder strikte voorwaarden en met onderbouwing van deskundigen. Net zoals dat nu bij OTS en Voogdij ook gebeurd. Dit hoeven niet dezelfde gronden te zijn, al zal dat wrs wel veel overeenkomsten hebben.
In die zin sta ik er net zo in als Imoeder en Pietje.
@[verwijderd] kinderen worden soms wel en ook als ze nog ongeboren zijn onder voogdij gezet. Kan een tijdelijke voogdij zijn van 3 maanden, maar ook soms niet, en een VVO wordt heel vaak daarna en gewone voogdijmaatregel. Sorry, maar je kunt niet generaliserend zeggen dat dat niet gebeurd. De praktijk laat zien dat dat wel zo is.
De tendens nu is, veel meer dan eerder door nieuwe wetgeving, dat er voogdijmaatregelen worden uitgesproken om daarmee duidelijkheid te geven voor ouders en kinderen en het hele netwerk. Wat is het perspectief? Wat gaat er gebeuren? En om juist antwoord te geven op de vraag of een ouder ooit voor zijn eigen kind zal kunnen zorgen en er de juiste beslissingen voor kan nemen.
Verder schrijf ik juist dat ik het niet met je eens ben dat verplichte AC niet te vergelijken is met een OTS. Ik vind het juist wel te vergelijken. In elk geval veel meer dan het vergelijk met zaken uit de geschiedenis. Maar goed. Dat had ik hierboven al gezegd, het is maar net hoe je in hebt gestoken op de stelling.
Daarbij wordt er het en der ook verplichte sterilisatie bijgehaald en in een zin genoemd met verplichte tijdelijke AC. En dat vind ik dan weer niet kies. Want dat zijn 2 totaal verschillende dingen. En daar heb ik het dus echt niet over.
Natuurlijk ben ik het eens dat er veel meer ingestoken moet worden op hulpverlening. Hier wordt juist steeds meer op bezuinigd de laatste jaren.
Maar.... hulpverlening is niet zaligmakend en al plaats je soms een hulpverlener 24/7 in huis bij mensen dan zal een kind nog niet alles krijgen wat het nodig heeft om zich goed te ontwikkelen. Helaas.....