Ik heb er zelf met kinderen geen ervaring mee maar mijn man is besneden toen hij bijna 4 is. Zeg er verder niet teveel over omdat hij dat niet prettig vind. Ik zou bijna zeggen, laat het zo snel mogelijk doen. Mijn man kan zich er nog veel van herinneren en vooral van de pijn. Of de pijn zelf zoveel minder is als ze kleiner zijn weet ik niet, maar klinkt miss cru maar dan kan hij het zich later iig niks van herinneren.
Ik ben een paar jaar geleden bij vriendin op bezoek geweest in Oeganda en haar zoontje werd toen besneden, oudere leeftijd, denk 6 jaar zo ong. Vergeet nooit hoeveel pijn hij de eerste dagen had, maar dat was wel alleen met plassen en na 1 dag al wel stuk beter, was eerst ook vooral angst. Maar ik snap wel wat @iMoeder zegt. In Afrikaanse landen wordt het veel meer gedaan omdat het veel hygiënischer is, en schijnt dat kans op hiv overgedragen krijgen bijv veel kleiner is. En omdat hiv nogal veel voorkomt daar worden er veel meer jongetjes besneden.
Ik snap dat je nu miss denkt oh jeej die pijn, maar die is dan als 't goed is 1malig en een paar dagen, hoe vaak heeft hij er nu in een jaar al last van gehad?
Oh ja en nog iets, wat mijn man ook zegt, ook al was hij nog zo jong, toch schaamde hij zich er al voor. Hij had toen al door dat hij iets had wat niet normaal was en dan daar op die plek dat heeft best impact op gehad. Denk dat hij dat op deze leeftijd ook minder zal meekrijgen