Zijn er hier mensen waarvan hun kind besneden is?
En dan ben ik eigenlijk ook opzoek naar iets latere leeftijd, vanwege medisch oogpunt?
Viel het mee? Heeft hij nog lang last gehad?
Waarom hebben jullie hier wel voor gekozen?
Besnijdenis kind
- Bijgewerkt
Hoe oud is je zoontje?
Ik ben ook erg benieuwd naar ervaringen.
Mijn zoontje is bijna 4 en heeft ook problemen met een te strak huidje.
De arts wilt dat we het nog even aankijken.
Maar vaak heeft hij ook last van ballonplassen en sproeit het ook alle kanten op. En hij geeft aan pijn te hebben. Dus ben ook aan het overwegen om hem te laten helpen.
Madeliefje06 dat anderen kritiek hebben betekend niet dat jij er niks over mag zeggen of vertellen. We maken in het leven allemaal andere keuzes.
Sweetl ik weet dat hoe jonger het gebeurt, hoe minder last achteraf en hoe sneller het geneest. Een jongen van 12 die ook werd besneden had ongeveer een week last (Geen onderbroek aan en alleen wijde broeken). Desondanks geneest het daar best snel. Het is ook een relatief kleine ingreep. Ik zou eigenlijk daarvoor kiezen als je zoon pijn of last heeft. Hij kan dit later ook meedragen en als puber wordt het helemaal lastig als je je niet goed kan schoonhouden.
- Bijgewerkt
Ysabella Dat is ook zeker zo. - weg -ook omdat ts het over medisch oogpunt heeft en dat toch wel anders is.
(Hopelijk gaat het met jou snel weer goed. Ik lees op de achtergrond mee over je hb en lage bloeddruk. )
Hij is begin deze maand 2 geworden, nu weer een urineweginfectie
Net de kerst in het ziekenhuis ivm ontstoken teelballen, eind januari weer in het ziekenhuis met ontstoken huid van de balzak.. En nu dit weer.
Er is toen door de uroloog ook opgemerkt dat zijn huidje heel strak is, en dat kan een reden zijn waarom zijn ballentjes zijn gaan ontsteken, echter word er idd ook gezegd, even afwachten..
Maar nu 3x zware ab in een half jaar word ik ook niet vrolijk van, naast de pijn die hij heeft.. Ik probeer me nu dus een beetje in te lezen en ervaringen te verzamelen zodat ik bij het volgende gesprek concreter kan zijn.
Wij zelf en ook een goede vriendin zei het toevallig al tegen mij, denken er nu wel sterk over na..
Heb je al zalf of dergelijke gekregen? Een uroloog zal een besnijdenis alleen als laatste doen, indien mogelijk zullen ze eerst andere methoden proberen.
Ik zou dit wel opnemen met de huisarts. Als dit het probleem is, kan hij er inderdaad ontzettend last van hebben en dan wil je nu wel gaan aanpakken omdat je straks met zindelijkheid zit.
Ik heb trouwens ook het advies gekregen voor mijn zoontje om eerst een hormoonzalf te proberen.
Dat zou ik dan erop moeten smeren en daardoor zou het huidje week moeten worden en daardoor soepeler worden.
Dat is eigenlijk voor ons nu de eerste optie.
Een besnijdenis onder medisch oogpunt doen ze niet snel. Of je zou de kosten zelf moeten betalen en het in een kliniek moeten laten doen.
- Bijgewerkt
Madeliefje06 je hoeft jezelf helemaal niet te verdedigen, soms sta je zo lijnrecht tegenover elkaar dat je het beter kan laten gaan, maar dat betekent niet dat jouw keuze er niet toe doet of verkeerd is. Je bent namelijk een super mama.
Laten we inderdaad hopen dat mijn hb zo blijft ophogen, het voelt alsof ik elke dag een bevalling + marathon achter de rug heb.
Nescio dat zou ik niet zo maar doen. Als je niet goed weet wat er aan de hand is, moet je niet gaan snijden, dan is er namelijk een reële kans dat je meer schade dan goed doet.
Dat de HAP in deze ontzettend slecht handelt, betekent niet dat je nu de uroloog moet overslaan. Ik zou echt eerst goed laten controleren wat er aan de hand is, daar zou ik wel echt op staan bij de huisarts, maar in eerste instantie zou ik de reguliere weg lopen.
[verwijderd]
Sweetl Wat erg dat het wel degelijk weer een ontsteking was, wat jij eigenlijk wel wist, en dat je van de hap moest wachten tot je weer naar je eigen huisarts kon! Arm knulletje. Hoe is het nu met hem?
Ik zou me zeker door laten verwijzen naar de uroloog om alle opties, incl. besnijden, te bespreken.
Op zichzelf ziet hij er normaal uit, niet ziek ofzo. Ik merk het aan kleine dingen. Hij is iets rustiger, normaal is het een giga drukteschopper.
Maarrrrr
Als hij moet plassen. Dan gilt hij het uit, schreeuwt, huilt, schopt, trekt aan zijn luier enz.
De ab moet nog even tijd krijgen ook..
Ik ga zeker weer in gesprek met de uroloog..
Ik snap niet zo goed waarom ze daar zo terughoudend mee zijn. Lijkt wel een soort sociaal niet acceptabel. Het is een ingreep van niks, word al eeuwen gedaan en ook buiten het medische verhaal zitten er best veel voordelen aan. Wij hebben mijn oudste dus ook laten besnijden bij een kliniek. Bij de huisarts kwamen wij ook niet veel verder namelijk. Lokale verdoving, het was binnen een uur klaar en toen konden we meteen naar huis. Daarna even pijn maar een paar uur later liep hij al weer op de bank te springen. Binnen een week was het mooi genezen. Daarna nooit meer last van gehad.
Een vriendin van mij heeft bij haar zoontje een besnijdenis laten doen met een soort clipje. Die word dan geplaatst en valt er binnen een paar dagen, inclusief voorhuid vanaf. Was haar erg goed bevallen. Heeft helemaal geen pijn gedaan en daarna heb je ook geen hechtingen of wondje. Haar zoontje had er bijna niks van gemerkt.
iMoeder omdat er ook meerdere nadelen aan zitten, ook op medisch gebied. Daarnaast zijn er altijd risico's, juist als er meerdere ontstekingen zijn (geweest). Ik ben op zich niet perse tegen een besnijdenis, bij de middelste heb ik het sterk overwogen omdat heel duidelijk was dat zijn problemen kwamen door een te nauwe voorhuid. Maar dat is hier absoluut nog niet zeker en nu gaan snijden zonder enige zekerheid dat er sprake is van oorzaak en gevolg bij deze doet eerder schade dan goed.
Femkes ik zeg ook niet dat ze 'zomaar' moeten gaan snijden, maar wel dat als de uroloog terughoudend is, je best naar een kliniek kan gaan. Hormoonzalf is ook best heftig namelijk. En daarbij is het zoals iMoeder al aangaf echt een kleine ingreep. Welke complicaties kunnen er dan zijn? Mijn man heeft gezegd dat de voorhuid soms niet volledig loskomt en dat geeft later hinder bij een erectie bijv, maar dat is meer bij besnijdenissen die niet door een arts gedaan zijn. Dat is hier in deze tijd niet aan de orde.
Ik vind het heel erg dat zo'n knulletje zo'n pijn moet hebben. Blaasontsteking is vreselijk en zeldzaam bij jongens..
Femkes omdat er ook meerdere nadelen aan zitten, ook op medisch gebied
Zoals? En risico op complicaties is er altijd. Maar als een besnijdenis door een goed opgeleid persoon en netjes steriel word uitgevoerd, is die echt minimaal.
Ik heb echt het idee dat het eerder cultureel gevoelig ligt dan dat het erg op feiten is gebaseerd.