Cactusje ja denk dat als je een goede thermometer hebt en even werk maakt ervan dat het dan net zo werkt.
Je betaalt bij de ladycomp denk ik vooral voor t algoritme wat de boel voor je berekent.

• [verwijderd]

Ik ben nog nooit aan de hormonale ac geweest. Wij deden altijd voor het zingen de kerk uit en condooms tijdens de vruchtbare dagen (deze voel ik). Voor ons werkte dit.

Op dit moment heb ik de minipil hier liggen. Ik ben nog niet begonnen, weet ook niet of ik dat wel wil, maar de gyn had zoiets van dan heb je hem maar alvast.

condooms is niet ideaal, soms ook best een mood killer, maar om mijzelf daarom maar hormonen aan te doen wil ik ook niet. Dus we doen het er maar mee πŸ™‚

als we 100% zeker geen 3e meer willen dan gaat mijn vriend voor een sterilisatie . Voor nu denk ik voor 90% zeker geen 3e te willen.

Wij zullen er ook serieus over moeten gaan nadenken. Ik denk dat het voor mijn lijf onverstandig is om nog een keer zwanger te worden als ik nu die rug- en bekkenpijn weer voel...
Daarbij denk ik niet dat ik man nog een keer zo gek krijg πŸ˜… maar sterilisatie klinkt zo definitief... man staat er opzich wel voor opeb

Toch6
    Nescio

Ik denk dat een heel klein kriebeltje voor nog een baby bij heel veel moeders wel blijft. Al heb je er bij wijze van spreken 20 stuks rond rennen. Het is gewoon een fase en afscheid nemen van een fase doet altijd een beetje pijn. Ik heb dat mentaal opgelost door me nu te verheugen op kleinkinderen op een dag. Als ik die mag krijgen natuurlijk.

Nescio dat is idd een ingreep.

Valt op zich mee hoor. Ze maken drie hele kleine sneetjes in de buik en binnen een uurtje is het klaar. Bij een man is het wel veel makkelijker.

• [verwijderd]

Hier ook geen anticonceptie.
        Ik moet hormonen nemen ivm endometriose, maar ik ben met hormonen zo labiel dat het echt geen optie is.
        En zo raakte ik, ondanks condoom, toch onverwachts zwanger.
        Maar ik vind een condoom af en toe wel een moodkiller 😬.

[verwijderd] Maar ik vind een condoom af en toe wel een moodkiller 😬

Ja ik ook, en ook gewoon gedoe. Is het net gezellig aan het worden, ow ja, waar lag dat ding. Ook irritant met wisselen van standje en tussendoor even oraal of wat handwerk kan ook niet. Nee ik was blij toen wij die de deur uit deden. Ik vind ze ook best duur als ik eerlijk ben.

iMoeder
            En het voelt gewoon raar. Idd ook vrij prijzig omdat man de reguliere niet past..

iMoeder ja nu mijn vriend gesteriliseerd is, ben ik blij dat ik de "keus" niet meer heb. Ik denk soms nog wel eens aan een 3e maar nu die optie er niet meer is hoef ik niet meer te twijfelen. We hebben echt bewust voor 2 kinderen gekozen ik denk ook dat ik na 11 kinderen nog steeds het gevoel zal houden van misschien nog een 12e.

iMoeder mm dan ga ik het toch nog eens voorleggen aan de gynaecoloog, als deze crisis voorbij is. Ik weet dat het voor een man makkelijker is, maar ik wil mijn man het gezien zijn voorgeschiedenis niet vragen..

Nescio Een man hoeft niet onder volledige narcose, in een kwartier is het gepiept en herstel 2-3 dagen. Een vrouw is volledige narcose, uur β€˜werk’, herstel een week of anderhalf. En de kosten schelen ook nogal, vrouw is 1300-1400 euro, een man 400-600 euro. Ik heb mijn zorgverzekering er speciaal voor overgesloten. Want de meesten dekken het niet. Dus ik zou je man geloof ik niet ontzien hoor. Man is echt veel makkelijker.

Bij mij ligt het anders omdat ik het zelf in de hand wil hebben. Mijn plannen waren er eigenlijk al voordat vriend in beeld kwam.

iMoeder ik weet dat het bij een man simpeler is en het herstel (veel) korter, maar omdat mijn man al een zeer zware operatie heeft ondergaan, voelt het voor mij gevoelsmatig niet 'goed'. Hij staat er zelf ook niet om te springen om eerlijk te zijn.

[verwijderd] hΓ© ik heb ook endometriose.
                    gelukkig kan ik heel goed tegen de pil, ik kan echt niet functioneren zonder.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

En een koperspiraal? Ik vond het fijne AC en geen hormonen. Ik heb meerdere koperspiralen gehad vanaf mijn 19e en ze waren niet allemaal een succes. Als die goed zat, was het ideaal en jaren geen omkijken na. Ik heb nu echt hormonen nodig ivm heftige pms klachten sinds mijn laatste zwangerschap, maar anders zou ik toch weer een koperspiraal proberen. Alhoewel ik geen negatieve bijwerkingen heb van de pil, is het feit dat ik er dagelijks aan moet denken een behoorlijke opgave voor me 😬.

• Nescio hebben hierop gereageerd.

Ik weet ook nog niet wat we gaan doen na de bevalling. Hoewel het echt een heel slecht idee is om nog een 2e te nemen, vind ik het wel heel definitief. En ik zou man ook niet graag nΓ³g iets medisch aandoen, dus dan zou ik het worden.

[verwijderd] ik heb een koperspiraal gehad, een jaartje en toen viel hij er tijdens een zeer zware menstruatie gewoon uit 😬 mijn lijf stoot ongeveer alles af.