Beetje rare topictitel, maar ik wist niet goed hoe ik het anders moest omschrijven.
Ik verdraag geen hormonale ac. Van migraine tot depressieve gevoelens, ik ben daar klaar mee. Ik heb na de geboorte van mijn jongste een koperspiraal laten zetten. Was er tevreden over maar de menstruatie werd veel zwaarder. Tot hij tijdens een heftige bloeding er gewoon uitviel đŽ hij zat er toen een jaar in. Ik heb dat er niet voor over als ik er niet tenminste een paar jaar mee verder kan..
Nu gebruiken we condooms. En hoewel ik daar geen fan van ben,is het fijn om gewoon te menstrueren. Met spiraal was het elke 15 minuten wisselen, zelfs met tampon en maandverband. En hele lange menstruaties, soms wel 2 weken. Nu zijn het lichte bloedingen en ben ik er na 5 dagen vanaf.
Ik zat te denken aan sterilisatie, alleen wilde mijn gynaecoloog het destijds niet doen, ik was te jong.. En eerlijk gezegd weet ik het zelf ook niet goed. Het hoofdstuk 4e kindje lijkt afgesloten, maar ben er nog niet 100 procent zeker van.
Zijn er hier ervaringen met andere manieren van anticonceptie? Temperaturen oid?