Nescio het blijft ook lastig. Mijn laatste spiraal is ook door een ervaren arts gezet, zat goed bij controle en toch werkte het niet. Ik snap daarom ook niet helemaal goed waarom sommige spiralen hier goed werkten en sommigen niet. Alsof het ook een kwestie van geluk is?!?
Ik heb zelf ooit ook nog zo plascomputer gehad (ben de naam even kwijt), maar je plaste over een staafje. Deze stopte je in een mini-computertje en gaf aan groen of rood. Rood betekende mogelijk vruchtbaar. Volgens mij moet je hier wel regelmatig ongesteld voor zijn en gaat het uit van het feit dat je 7 dagen voor de eisprong in rood zit. Ik ben ooit een keer zwanger geraakt 9 dagen voor mijn eisprong, dus tja π¬.
Ik kon het niet helemaal terugvinden, maar gewoon de pil? Ooit had ik er last van (of dat dacht ik toen in ieder geval) en wilde daarom nooit hormonale ac. Ik merk er nu eigenlijk geen nadelen meer van. Terwijl ik er gigantisch tegenop zag. Enkel voordelen. Hoe je reageert op hormonen kan misschien ook nog veranderen?