Ik gebruik geen anticonceptie om precies de redenen die jij aangeeft. Ik kan er echt niet tegen.

Van mij hoeft mijn man zich niet te laten steriliseren alhoewel hij dat wel geopperd heeft, maar ik vind hem daar echt nog te jong voor. (Hij is 30) Hier was het dus voordat wij een wens voor een tweede hadden gewoon condooms gebruiken en straks na de bevalling ook. We vinden dat beide prima.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Ik kan ook absoluut niet tegen hormonale ac. Wij gebruiken een condoom. Ik ga ook nooit meer hormonale ac gebruiken. Mijn man was zelfs degene die zei: "dit is het niet waard."

We denken wel eens over een sterilisatie bij man. Maar als het hoofdstuk van nog een kindje niet definitief gesloten is, zoals bij jullie, zou ik dat nooit doen. Ik zou dat echt alleen doen als ik heel, heel, HEEL zeker weet dat ik nooit meer de keuzemogelijkheid van nog een kindje wil hebben.

Ik kan ook niet tegen de hormonen. Heb echt al van alles geprobeerd en overal last van. Toch gebruik ik ze nu weer omdat ik op het wachtbankje bij de gyneacoloog zit. Zonder Corona was ik nu al geholpen, maar hoe lang het nu duurt, geen idee.

Bij mij worden de eileiders verwijderd. Dat is de methode nu. Daarna kun je alleen nog zwanger worden door middel van IVF, dus je moet het echt wel zeker weten! Ik vind zelf condooms echt heel vervelend, en mijn vriend ook. Maar als het bij jullie goed werkt, zou ik het daar anders even op houden? Waarom twijfel je nog over een vierde kindje?

Toch6 dat zou normaal kunnen maar ik wil hem daar niet mee belasten.. hij heeft in 2018 een openhartoperatie gehad. Ik wil hem niet nog eens een ingreep laten ondergaan als dat voor mij ook kan.

iMoeder dat is idd een ingreep. Ik ben grotendeels van de tijd heel zeker dat het bij 3 kinderen blijft. Ik krijg nu eindelijk wat meer tijd voor mezelf, 3 kinderen is al veel, ik ben afschuwelijk zwanger (overgeven tot week 26 ongeveer, moe, 0 energie, depri)... Maar dan is er 'het gevoel' dat soms opkomt. Dat ik altijd 4 kinderen heb gewild. En mijn man heeft sowieso een wens. Dat maakt het niet makkelijk om de knoop definitief door te hakken.

Condooms zijn ook niet onze favoriet. Het schuurt allemaal wat sneller en op bepaalde dagen in mijn cyclus lukt het zelfs niet met.

Nescio er zijn ook van die temp apparaten, maar da's best omslachtig en werkt alleen als je heel regelmatig bent, anders blijft ie 'onveilige dagen' aangeven.
      Uit onderzoek blijken ze heel betrouwbaar, maar gevoelsmatig vind ik t wel een dingetje.
      Anderzijds zou ik het ook een hele lastige keuze vinden, ik kan ook niet tegen hormonen, zou daar nooit meer aan beginnen. Als een koperspiraal niet werkt en sterilisatie geen optie was zou ik ook balen, want condooms vind ik ook prut.

Ja mijn zus gebruikt een temp. apparaat. Zij is er tevreden mee en gebruikt hem al een aantal jaren. Wel zijn ze duur in aanschaf en moet je er consequent mee omgaan. Zij kan ook niet tegen AC hormonen.

Ik zelf kan er ook slecht tegen, mijn vriend heeft zich vorig jaar laten steriliseren. Was met een kwartier klaar. En had 1/2 dagen wat ongemak.

Pimpelmeesje
        Maar zo'n ladycomp werkt toch uiteindelijk hetzelfde als temperaturen? Dan kan je net zo goed zelf een thermometer erin stoppen toch en opschrijven of in een app invoeren. En je moet idd echt een erg regelmatige cyclus hebben wil het betrouwbaar zijn, wat ook weer een aantal maanden duurt voor zo'n ding inzicht heeft.

Hier ook weer de pil, ik wil eigenlijk ook geen hormonen meer en een sterilisatie. Maar ik ben dan ook 100% zeker dat ik geen kinderen meer wil. Ik zou voorlopig toch geen afspraak krijgen met een gyn door het virus en condooms vinden we beide 10x niks, vandaar dus nu eerst weer de pil ondanks dat ik daar ook niet vrolijker van word.

Ik mag geen ac in de vorm van een pil of spiraaltje. Koper spiraal zou wel mogen, maar dat wil ik niet. Mijn menstruatie is toch niet zo heftig. Ik wil tzt dus ook een sterilisatie, want ik wil echt geen 3e erbij.
          Verder geen vriend dus ook geen sex, maar anders zou ik dus gewoon condooms gebruiken. Sowieso fijner voor mij, want ik heb snel en schimmelinfectie door seks zonder condooms. En dat wil ik liever niet meer, afschuwelijk!

Cactusje ja denk dat als je een goede thermometer hebt en even werk maakt ervan dat het dan net zo werkt.
          Je betaalt bij de ladycomp denk ik vooral voor t algoritme wat de boel voor je berekent.

• [verwijderd]

Ik ben nog nooit aan de hormonale ac geweest. Wij deden altijd voor het zingen de kerk uit en condooms tijdens de vruchtbare dagen (deze voel ik). Voor ons werkte dit.

Op dit moment heb ik de minipil hier liggen. Ik ben nog niet begonnen, weet ook niet of ik dat wel wil, maar de gyn had zoiets van dan heb je hem maar alvast.

condooms is niet ideaal, soms ook best een mood killer, maar om mijzelf daarom maar hormonen aan te doen wil ik ook niet. Dus we doen het er maar mee 🙂

als we 100% zeker geen 3e meer willen dan gaat mijn vriend voor een sterilisatie . Voor nu denk ik voor 90% zeker geen 3e te willen.

Wij zullen er ook serieus over moeten gaan nadenken. Ik denk dat het voor mijn lijf onverstandig is om nog een keer zwanger te worden als ik nu die rug- en bekkenpijn weer voel...
          Daarbij denk ik niet dat ik man nog een keer zo gek krijg 😅 maar sterilisatie klinkt zo definitief... man staat er opzich wel voor opeb

Toch6
            Nescio

Ik denk dat een heel klein kriebeltje voor nog een baby bij heel veel moeders wel blijft. Al heb je er bij wijze van spreken 20 stuks rond rennen. Het is gewoon een fase en afscheid nemen van een fase doet altijd een beetje pijn. Ik heb dat mentaal opgelost door me nu te verheugen op kleinkinderen op een dag. Als ik die mag krijgen natuurlijk.

Nescio dat is idd een ingreep.

Valt op zich mee hoor. Ze maken drie hele kleine sneetjes in de buik en binnen een uurtje is het klaar. Bij een man is het wel veel makkelijker.

• [verwijderd]

Hier ook geen anticonceptie.
                Ik moet hormonen nemen ivm endometriose, maar ik ben met hormonen zo labiel dat het echt geen optie is.
                En zo raakte ik, ondanks condoom, toch onverwachts zwanger.
                Maar ik vind een condoom af en toe wel een moodkiller đŸ˜Ŧ.

[verwijderd] Maar ik vind een condoom af en toe wel een moodkiller đŸ˜Ŧ

Ja ik ook, en ook gewoon gedoe. Is het net gezellig aan het worden, ow ja, waar lag dat ding. Ook irritant met wisselen van standje en tussendoor even oraal of wat handwerk kan ook niet. Nee ik was blij toen wij die de deur uit deden. Ik vind ze ook best duur als ik eerlijk ben.

iMoeder
                    En het voelt gewoon raar. Idd ook vrij prijzig omdat man de reguliere niet past..

iMoeder ja nu mijn vriend gesteriliseerd is, ben ik blij dat ik de "keus" niet meer heb. Ik denk soms nog wel eens aan een 3e maar nu die optie er niet meer is hoef ik niet meer te twijfelen. We hebben echt bewust voor 2 kinderen gekozen ik denk ook dat ik na 11 kinderen nog steeds het gevoel zal houden van misschien nog een 12e.