Vanochtend contact gehad met onze Albanese vriend en onze hoop op doorgang van de vakantie wordt steeds groter.
Als het goed is krijgt de EU een geel reisadvies, gaan de boten tussen Italië en Griekenland vanaf 1 juli weer varen, de grenzen tussen Griekenland en Albanië zijn al open, zitten we alleen met een eventueel oranje reisadvies voor Albanië en Kosovo.
Zomervakantie 2020
- Bijgewerkt
sjorsje mijn ouders zitten met hetzelfde, alleen andersom
Zij komen waarschijnlijk ook de eerste week van juli met de boot via Italië naar NL.
Maar het is inderdaad even afwachten hoe het met corona gaat, want men houdt zich niet meer zo goed aan de maatregelen. En de grenzen hebben potdicht gezeten, dus hopelijk gaat dat niet opnieuw gebeuren.
Edit: gaan er geen boten meer tussen Italië en Durrës? Dan hoef je in ieder geval niet meer door Griekenland.
Wij hebben bevestiging dat we kunnen kamperen in Noord Holland via Mensa. Ik heb er nu helemaal zin in! Alles is natuurlijk onder voorbehoud, maar we zijn twee keer eerder geweest en dat beviel goed, nu vind ik het gewoon al luxe dat we toch weg kunnen, dus ik vind dit heerlijk.
Bijkomend voordeel is dat ik mijn vakantie op het werk om moest zetten (en dat kon gelukkig zonder problemen) en nu heb ik ook vrij als mini voor het eerst naar school gaat. Dan heb ik nog 1 dag ouderschapsverlof geheel zonder kinderen en vanaf de week erna werk ik dan weer 36 uur. Dus nu heb ik 2 hele dagen zonder kinderen! Dat is pas vakantie!
sjorsje er mocht nog niet vrij rondgereisd worden. Mijn vader mocht wel voor zijn werk naar andere steden, maar daarvoor had hij een speciale reispas gekregen als directeur zijnde.
Maar volgens mij zouden deze maatregelen deze of komende week stoppen. Wel waren er al weer nieuwe corona gevallen geconstateerd in verschillende plaatsen en er wordt weinig tot geen afstand gehouden onder de bevolking.
Vandaar dat mijn ouders nog wel huiverig zijn voor nieuwe gevallen en aangescherpte maatregelen. Maar hopelijk valt het mee en is dat niet nodig!
Mijn ouders gaan er wel vanuit dat het in juli dusdanig verbetert is dat ze naar Nederland kunnen komen.
Zouden jullie een paar dagen Disneyland boeken? Man kwam
met het idee, ik twijfel.
Wij zijn dit weekend naar de Efteling geweest. Het was druk en mensen vonden het erg lastig om zich aan de 1,5 meter te houden. De Efteling had de wachtrijen goed aangegeven. Er was ruimte zat. Ik zou niet gaan na deze ervaring. Ook omdat Disney dan mensen uit meerdere landen mag ontvangen en het in pretparken lastig is de drukte te ontwijken.
[verwijderd]
- Bijgewerkt
Lovely83 ik waarschijnlijk wel. Ik denk dat een bedrijf als Disney juist extra alert is om slechte reclame en/ of sluiting te voorkomen. Ik zou even op de site kijken welke maatregelen ze hebben genomen en het ook laten afhangen van je eigen situatie als het gaat om gezondheid en risico’s.
[verwijderd]
Onze vakantie naar Duitsland kan doorgaan
[verwijderd]
ze zijn nog niet open dus helaas ook niet bekend hoe en wat. Mij lijkt het ook dat een grote naam als Disney geen risico’s neemt.
We hebben nu in ieder geval een week Twente staan, maar ik zou nog wel 2 weken weg willen. Ben aan het kijken wat mogelijk is. Eerst dacht ik we gaan naar Kroatië, maar zo’n lange autorit met een baby zie ik niet zitten. Disneyland is dan nog te overzien. Paar dagen Efteling heb ik ook na gekeken, maar wat extra geld bijleggen en we kunnen net zo
goed naar Disneyland.
Pfoe ik vind het lastig hoor! Wij willen heel graag terug naar Lanzarote om dat eens ‘goed’ te doen. Vorig jaar daar tijdens de vakantie geopereerd aan een bbz.
Maar waar doe je nou goed aan he?
Door mijn werk zijn we helaas echt gebonden aan de schoolvakantie...
Wij gaan vandaag kijken voor een seizoensplaats op een camping in Nederland (juli, aug en sept).
Nog nooit als gezin gecampeerd, die lijkt ons het geschikte jaar om t uit te proberen.
Als t ons lijkt op zoek naar een niet te dure vouwwagen.
k ben benieuwd!
Buitenland komt in 2021 wel weer. Voor nu blijven we wel in NL!
[verwijderd]
Lovely83 Eerst dacht ik we gaan naar Kroatië, maar zo’n lange autorit met een baby zie ik niet zitten.
Of Slovenië? Dat hebben wij wel ooit met baby gereden, maar weet eigenlijk niet of dat veel korter is dan Kroatië . Slovenië is wel heel erg mooi.
Vandaag seizoensplaats op camping op de Utrechtse Heuvelrug geboekt vanaf juli, dus bij mooi weer zitten wij daar veel, doen nog 'even' caravan of vouwwagen via mp op de kop tikken.
[verwijderd]
Noordeling wij zijn daar vorig jaar een weekje geweest. Ontzettend mooi qua natuur (geweldig hardlopen door met al die heuveltjes op en af) en ook veel te doen in de omgeving. Hartstikke leuk! Veel plezier .