Sevenof9 ik heb een beetje dit gevoel:
Blue Echter sloegen zij heel erg door (zoals @Beebo zegt) wat bij mij juist aversie opriep. Ik zat daar op de tribune en voelde mij zo... uitgedaagd. Ik wilde het liefst opstaan en schreeuwen dat ik een vrouw ben, en dat ik daar trots op was
Ik ben vrouw, ben daar trots op, ben geïnteresseerd in vrouwenrechten, probeer mijn dochters ook op te voeden met een feministische inslag, en ik hou van girlpower.
Ik worstel al jaren met mijn zelfbeeld tegenover alle social media perfectie en maatschappelijke druk en zit nu eindelijk op een punt dat ik blij ben met mijn lichaam, dat ik er op een andere manier naar heb leren kijken en mijn brede heupen ben gaan waarderen, en dan mag dat allemaal weer verborgen worden omdat er een nieuwe vooruitstrevende toekomst nodig is.
Ik heb wel vaker de indruk dat dit forum een bepaalde sfeer heeft waarin er over het algemeen vooruitstrevender gedacht wordt dan op veel andere plekken. Of dat nu gaat om politiek, zwarte piet, klimaat, asielzoekers of genderneutrale zaken, en een afwijkende mening daarin niet altijd gewaardeerd wordt. Ik heb daar nooit echt last van gehad omdat in 99% van de gevallen ik het daar in grote lijnen ook mee eens ben, maar in dit geval sta ik gewoon niet vooraan te springen en ik heb het gevoel dat ik mezelf daarom moet verdedigen. Ik ga geen namen noemen of dingen quoten, maar er zijn in dit topic wel degelijk dingen gezegd waardoor ik het gevoel heb dat mijn mening niet welkom is omdat ik niet zit te wachten op enorme veranderingen zoals het compleet herindelen van winkels, aanpassen van websites en geen fan ben van vormeloze kleding.
Ik ben absoluut voor acceptatie en bepaalde aanpassingen maar ik vind de manier waarop de zeeman dit presenteert eerder generaliserend dan vooruitstrevend en ik vind de praktische zaken van een veel grotere doelgroep wanneer het gaat om winkelindeling gewoon zwaarder wegen dan een vervelende opmerking van een onwetende kassamedewerker en ik heb het gevoel dat dat hier niet welkom is.