Van een heleboel dingen moet ie in praktijk ontdekken of je het handig vindt of niet. Ik ben zo iemand doe hydrofiel-doeken fantstisch vond. Gebruikte ze dubbelgevouwen voor onder het hoofdje in bed en in de wagenbak van de wandelwagen, als spuugdoek bij het boeren, als doek om bij de hand te houden als ze weer eens spuugde, op het aankleedkussen (dan hoeft de aankleedkussenhoes iets minder vaak in de was), om kind af te drogen, enz.
Wij gebruikten ook winterslaapzak met lange mouwen en een deken, omdat dochter anders niet kon slapen van de kou. Ze was echt een enorm koukleumpje.
Van rompers snap ik jiet dat er hier mensen zijn die zeggen dat je aan 5 of 7 genoeg hebt. Ik had er denk ik minstens 20 en allemaal intensief gebruikt! Dochter spuugde veel. Later had ze ook regelmatig spuitpoepluiers, maar dan heb je het al over grotere maatjes.
Hou er rekening mee dat je een wipstoeltje niet mag gebruiken om eten te geven. Het kind zit dan namelijk niet goed rechtop, waardoor het zich sneller kan verslikken en als het zich verslikt heeft het het moeilijker om het eten weer op te hoesten. Met beperkte ruimte zou ik echt geen wipstoeltje doen.
Wij hebben een opvouwbaar badje, van Stokke. Ideaal. Neemt weinig nuimte in.