Wij hebben de 4 seizoenen van puckababy en daarover een dekentje. Zonder voelt hij in het nekje echt heel koud (en is hij elk uur wakker van de kou). En met dekentje voelt het nekje warm.
Minimalistische baby uitzet lijst
[verwijderd]
Van een heleboel dingen moet ie in praktijk ontdekken of je het handig vindt of niet. Ik ben zo iemand doe hydrofiel-doeken fantstisch vond. Gebruikte ze dubbelgevouwen voor onder het hoofdje in bed en in de wagenbak van de wandelwagen, als spuugdoek bij het boeren, als doek om bij de hand te houden als ze weer eens spuugde, op het aankleedkussen (dan hoeft de aankleedkussenhoes iets minder vaak in de was), om kind af te drogen, enz.
Wij gebruikten ook winterslaapzak met lange mouwen en een deken, omdat dochter anders niet kon slapen van de kou. Ze was echt een enorm koukleumpje.
Van rompers snap ik jiet dat er hier mensen zijn die zeggen dat je aan 5 of 7 genoeg hebt. Ik had er denk ik minstens 20 en allemaal intensief gebruikt! Dochter spuugde veel. Later had ze ook regelmatig spuitpoepluiers, maar dan heb je het al over grotere maatjes.
Hou er rekening mee dat je een wipstoeltje niet mag gebruiken om eten te geven. Het kind zit dan namelijk niet goed rechtop, waardoor het zich sneller kan verslikken en als het zich verslikt heeft het het moeilijker om het eten weer op te hoesten. Met beperkte ruimte zou ik echt geen wipstoeltje doen.
Wij hebben een opvouwbaar badje, van Stokke. Ideaal. Neemt weinig nuimte in.
[verwijderd] Van rompers snap ik jiet dat er hier mensen zijn die zeggen dat je aan 5 of 7 genoeg hebt. Ik had er denk ik minstens 20 en allemaal intensief gebruikt! Dochter spuugde veel. Later had ze ook regelmatig spuitpoepluiers, maar dan heb je het al over grotere maatjes.
Dat snap ik ook echt niet, hier gingen er zo 5 op een dag doorheen. Nu nog soms 3 en niet omdat er een vlekje van eten op zit, maar echt door het doorlekken of dan valt er weer een beker drinken over hem heen.
- Bijgewerkt
Ysabella Ja, maar ook in die allerkleinste maatjes? Ik had er volgens mij 3 of 4 in de eerste paar maten, dat was voldoende. Ik kon mijn zoon zeker 24 uur (of langer) dezelfde romper aan laten houden. Maar goed, hij lekte ook niet door (we verschoonden elke paar uur) en hij spuugde niet. Soms gaf hij een mondje melk op na het drinken, maar dat kon ik altijd opvangen met een spuuglap. Het zal afhangen van het kind.
Vulpen hier krijgt zoon sowieso elke ochtend of avond een schone romper. ( ligt eraan of hij in de avond gedouchte heeft)
Bij spuitluiers spoel ik ze uit en hang ik ze te drogen. 1 keer per week gaan alle handdoeken en rompers in een 60 graden was en dat vind ik op zich wel voldoende behalve als hij in de ochtend in bed weer eens doorgelekt is dan gaat alles direct in de was.
Vulpen Oh, ik hoorde juist dat ze die eerste maten zรณ ontgroeid waren en dat klopte in ons geval ook wel. Na 2 weken was hij uit maat 44 bijvoorbeeld. Dan had ik het echt zonde gevonden als ik 20 rompers had gehad. Pas vanaf 68/72 bleef hij langer in de maten hangen en ging ik meer nodig hebben omdat de luiers ook wat ehm... omvangrijker werden.
Manque hier had onze zoon gelijk maat 56. 2 weken terug heb ik eens in de oude kleding lopen neuzen en ik telde in maat 56 iets van 30 rompers en allemaal vergeelt door het vele spugen. Dus ja ik had er wel ontzettend veel. Nu heeft hij in totaal 20 rompers 10 lange mouwen en 10 korte mouwen.
probleem bij mijn zoon is dat hij best lang zijn plas kan ophouden en dan opeens na 3 A 4 uur plast hij de hele luier (over)vol en dan kan ik weer verschonen.
Ysabella Zal wel makkelijk zindelijk worden straks dan
[verwijderd]
Ysabella Is een hemdje met boxertje dan niet makkelijker? Scheelt een hoop met aan- en uitkleden!
- Bijgewerkt
[verwijderd] Weet jij in welke winkel ze apart hemden en boxers verkopen? Want bij de Hema is dat allemaal samen verpakt en dan past hij het niet, zijn romp is namelijk een stuk langer als gemiddeld (maat 98/104) en zijn taille/heupen en benen zijn maat 92 en dan moeten de broeken bijna op zijn strakste worden gezet. pyjama broeken glijden dus altijd van zijn heupen.
[verwijderd]
- Bijgewerkt
Hier konden we de hydrofiele doeken ook niet aangesleept krijgen. Onze zoon was een spuger, tot 'ie ongeveer een jaar was. We gebruiken de doeken die er nog netjes uit zien nog steeds als theedoeken, en de xxl doeken gebruik ik nu nog nadat hij heeft gedoucht.
Hydrofiele washandjes en van die kleine spuugdoekjes hebben we bijna niet gebruikt. Die waren echt te klein voor de golf die na elke voeding volgde.
Wipstoeltje vonden wij wel heel fijn om even onze handen vrij te hebben en hem op een andere manier dan de box zich te laten vermaken. Het wippen vond hij ook super leuk
Voedingskussen hebben we vooral gebruikt om hem in te laten liggen (met een aankleedkussenhoes er om heen) en bij het leren zitten (om hem heen) zodat hij niet omviel. Nooit gebruikt tijdens de zwangerschap of tijdens het geven van de fles.
Tip: Bij de drogist hebben ze kleine verpakkingen met flesvoeding, vonden wij handig om bij de hand te hebben en bleek ook nodig te zijn (bv lukte niet).
Tummytub hebben we een keer in de kraamweek gebruikt, daarna niet meer. Vonden we niet handig. We deden hem om de dag in badje, altijd samen (vonden we fijn en gezellig )
Wij hadden twee wiegdekentjes die we veel gebruikten als hij in de box of bij ons op schoot in slaap viel. Die dekentjes gebruiken we nog regelmatig. Als voetenwarmer, of als superman-cape
[verwijderd]
Ysabella De action! Setjes van twee hemdjes of twee boxers! Bij de Hema ook trouwens, daar heeft mijn man ze apart gehaald.
[verwijderd]
Ysabella hema heeft juist aparte boxertjes en hemden
Hier ook maar weinig rompertjes gehad trouwens, R spuugde nooit en lekte ook nooit door dus hij kon gemakkelijk 2 dagen met een rompertje doen.
Ik zou dus het minimale kopen (zeg maar een pak van 5 stukje of zo) en evt. Bijkopen als je een spugertje hebt.
Ysabella zeeman!
Oh nog iets waar ik een hydrofiel voor gebruikte maar later toch maar een handdoek. Met borstvoeding geven stopte ik hem in mijn bh onder mijn borst, want bij mij ging er altijd een soort sluis open en stroomde alle voeding zo weg mijn bh in. Dan moest ik mijzelf ook steeds opnieuw verschonen.
Rompers hadden we bij de oudste ook nooit genoeg van, die had zo 3/4 spuitluiers per dag. Dan heb je aan 6 rompers echt niet genoeg. De jongste kan zo 3 dagen met een romper doen. Verschilt dus wel echt per kind.
- Bijgewerkt
Ysabella HEMA verkoopt ze apart!