Als je borst voeding wil geven zou ik ik nog even geen flessen aanschaffen in die babyboxen die je krijgt zitten er vaak wel een paar. die kun je gebruiken als het nodig is en kijken welke je kind pakt. Lanoline is idd erg fijn. Rite aid gel pads hebben me ook al van kloven afgeholpen. Slaapzak hier ook al vanaf maat 56. Kolf zou ik ik ook pas kopen als alles goed loopt en je hem nodig hebt.

• Manque hebben hierop gereageerd.

Elsie89 Kolf zou ik ik ook pas kopen als alles goed loopt en je hem nodig hebt.

Ik ben op den duur een dubbelzijdige, haast industriΓ«le pomp gaan huren bij de thuiszorgwinkel. Na twee weken aanmodderen met de borstvoeding bleek zoon de drinkbeweging niet goed te kunnen maken (prematuur) en ben ik fulltime gaan kolven. Ik heb toen hard gelachen om de ongebruikte freestyle Medela in de kast.

Als je om wat voor reden dan ook fulltime moet kolven, heb je niks aan zo'n klein ding. Die kolf zou ik dus ook nog niet vooraf aanschaffen, want je weet niet precies wat je nodig gaat hebben.

Bedankt voor alle tips/ervaringen, ben er zo al redelijk uit 😊

Lanoline komt in ieder geval op het lijstje 😊
    Dat vind ik dan ook fijner voor billetjes dan sudocreme od.

Honkeytonk Ga je wasbaar luieren?

Wilde ik heel graag, maar gezien de tijd&ruimte zie ik daar in de nieuwe situatie toch maar vanaf. Ik wil wel kijken naar natuurlijke merken wegwerp.

Honkeytonk Commode / sta hoogte Kast vond ik onmisbaar, mijn rug gaat echt kapot van verschonen op de bank.

Wij hebben een ladekast van Ikea staan, staat nu de tv op maar die kan wel een tijdje weg. Dan kunnen we kijken of we het toch fijner vinden, en iig wat spullen kwijt πŸ™‚

Honkeytonk Als je flessen wilt, mam flessen hebben een glazen lijn, heel fijn!

Had al wat merken gezien bij greenjump, maar zal dit merk onthouden dan πŸ™‚ wil wel 2 flesjes hebben om achter de hand te hebben, hoewel ik hoop de eerste periode alles zelf te doen weet je maar nooit..

De tripptrapp ga ik ff kijken of het past aan ons tafeltje, we hebben wel 1 plek over aangezien we 2 stoelen plus rolstoel hebben.

We hebben gelukkig wel ruimte buiten het appartement om de wagen ed neer te zetten. Ik ga in de winkel even uittesten welke wagen het fijnst uitgeklapt kan worden en niet te zwaar is. Twijfel nog over cosleeper, vind de snuzpod erg mooi maar als je er echt maar zo kort mee doet is het mss weer zonde (aan de andere kant, kan m daarna natuurlijk weer verkopen).
    Op zich zijn de kosten niet echt een probleem, ouders hebben al discussie gehad over wie wat voor ons mag kopen πŸ™ˆ en dan hebben we zelf ook wel ruimte genoeg om dingen aan te schaffen. En aangezien we dan niet teveel gaan kopen, mag ik van mezelf van die dingen wel mooie versies πŸ˜‡ maar niet als we het echt niet gaan gebruiken natuurlijk.

• [verwijderd]

Eens betreft de kolf. Ik had 'voor het geval dat' een handkolfje gekocht .. Wat een ellende. πŸ˜΅πŸ™„

Overigens vond ik hydrofiele washandjes echt de grootste onzin van allemaal.

Wat zou ik opnieuw kopen:

• stokke met newborn set
        • elektrische kruik
        • hydrofiele luiers (en dan 5-10 ofzo, niet meteen 30. Is snel bij gekocht/besteld). Ik gebruik ze voor verschonen, toen ze klein waren met spugen en afdrogen (past goed tussen die kleine vingertjes enzo)
        • dr Brown flessen
        • sterilisator (waarom had ik die niet bij de oudste!!)

Wat zou ik niet meer kopen:

• heel veel lakentjes en dekentjes (snel over gegaan op slaapzakken. Gebruikte wel een dekentje in de kinderwagen)
        • rompers met lange mouwen (ik kan dat niet. Heb altijd gewoon de korte mouwen van katoen van hema)
        • spuugdoekjes (te klein, gebruikte een hydrofiel)
        • zeep en shampoo enzo. Ik doe al jaren met 1 fles Neutral

Algemene tips:
        Koop vooral niet te veel vooraf. Bol.com is super snel πŸ™‚ Zeker omdat jullie geen bergen ruimte hebben.
        Omkleden/verschonen kan ook op een kussen op de keukentafel. Kijk naar dingen die je op kunt klappen.

Nog eentje die ik nooit gebruikt heb en die wΓ©l enorm in de weg gelegen heeft: het voedingskussen. Lomp groot, onhandig ding. Voor ondersteuning bij borstvoeden of kolven of flesjes geven, whatever, heb ik de kussens van ons bed of de bank gebruikt.

Pimpelmeesje als.kosten niet het probleem zijn, zou ik gewoon beginnen met een co sleeper wiegje. Beidde zoons lagen veel liever in het wiegje de eerste maanden. Wij hebben co sleeper van petit Amélie en de oudste heeft er 4 maand en de jongste 3 maand in gelegen, niet veel , maar na de oudste hebben er nog 4 kindjes ingelegen en hij staat nu klaar voor kindje nummer 7. Er zijn geen grote co sleepers djs daarvoor moet je creatief zijn, IKEA is dan het makkelijk. En verder kan je ze ook prima verkopen. Een beetje verwennen mag je jezelf ook wel na zo een lange en bizarre tijd voor jullie hè.

Ik doe ook niet wasbaar luieren, al twijfel ik nog steeds hoor. Maar wij hebben luier recycling dus daarmee praat ik het goed.

Manque haha ik heb die van de oudste zoveel gebruikt dat ik hem voor de jongste volledig moest herstellen πŸ™ˆ. Ik gebruikte hem tijdens de zwangerschap in bed, op de bank, daarna tijdens het voeden, ze slapen s avonds vaak een uurtje op dat ding , lekker tegen ons aan. Ik ben echt bijna getrouwd met at ding πŸ™ˆ

Manque die hebben we al voor ondersteuning bij slapen, en zal waarschijnlijk wel handig zijn als man een flesje gaat geven πŸ™‚ maar t is idd een onhandig ding om ff weg te leggen 😝

• [verwijderd]

Als je opzoek bent naar een co-sleeper dan kan ik je de Next2Me van Chicco aanraden. Hij is licht en kan heel makkelijk plat worden opgeborgen. R heeft tot 3 maanden daarin geslapen denk ik. Een niet hele lange tijd maar hij (en wij) vonden het fijn om hem veilig dichtbij te hebben.

• [verwijderd]

Manque Ik weet dat menig jonge moeder ontzettend fan is van hydrofielluiers, maar... ik deed er echt helemaal niks mee. Toen de baby nog mini was, vers van de pers, gebruikte ik er om de dag eentje om af te drogen in de plooien, dat was het.

Ik vind ze superhandig om de ramen mee te drogen na het lappen, worden ze streeploos van! Maar heb nog steeds geen idee waarvoor je ze gebruikt bij een baby.. 😬

Manque vreselijk vond ik dat ding. Dat is echt de grootste miskoop geweest van allemaal.

• [verwijderd]

Als je opzoek bent naar een co-sleeper dan kan ik je de Next2Me van Chicco aanraden. Hij is licht en kan heel makkelijk plat worden opgeborgen. R heeft tot 3 maanden daarin geslapen denk ik. Een niet hele lange tijd maar hij (en wij) vonden het fijn om hem veilig dichtbij te hebben.

[verwijderd] Van de hydrofiele washandjes heb ik er denk ik minimaal 20 en dan alsnog grijp ik soms mis. Ik gebruik ze elke dag om na het eten de kinderen mee te poetsen. En dan nog voor onder de douche/in bad, bij ongelukjes, als ze gevallen zijn ('ik wil een nat lappie!')...

Ik lees veel mensen die geen lakens/dekens doen omdat ze een slaapzak gebruiken, maar heb je dan alleen die slaapzak? Dat is toch hartstikke koud? πŸ€” Hier ligt ze ook onder een deken, tenzij ze die afschudt natuurlijk.

Honkeytonk Er zijn geen grote co sleepers

misschien in Nl niet maar ik heb voor E een cosleeper ledikant gekocht bij babywalz

Toch6 echt? Heb je linkje? In NL heb ik ze nooit gevonden , buitenland niet echt gekeken.

• Toch6 hebben hierop gereageerd.

Toch6 oh das mss wel interessant dan 😲
                  Is die winkel sowieso de moeite? We wonen dicht bij de grens.

• Toch6 hebben hierop gereageerd.

Pimpelmeesje uiteindelijk lijken alle winkels op elkaar πŸ˜„ je kan het vergelijken met
                    prenatal, meerdere vestigingen. Maar ze hebben wel andere dingen/merken, ook wat hier niet mag zoals stootkussen/omranding in bedjes.

Vulpen dochter heeft ook altijd alleen een slaapzak gehad, ze kroop met zes weken al met haar hoofd onder de dekens (ik schrok me kapot).
                    Je moet natuurlijk niet in de winter een zomerslaapzak aan trekken, maar een goede winterslaapzak is echt heerlijk warm!