Pietje1987 Ehm nou als kind had ik één favoriet, ik was er dol op. Maar ik was wel de enige πŸ˜…, de rest vond het niet te eten (behalve mijn vader). Dus ik durf nu niet meer te zeggen of het echt lekker is.

Ik krijg maagpijn alleen al door de openingspost, dus beter als ik dit topic niet volg. Ik ben heel bang voor een natuur-/klimaatramp en ook voor oorlog. Ik denk er het liefst zo min mogelijk over na omdat ik anders flip. We hebben laatst wel een noodpakket aangeschaft en hebben wat flessen water en redelijk wat eten in huis. Alleen eten verwarmen wordt een probleem, en als het langer dan drie dagen duurt sterven we alsnog binnen no time πŸ™

• [verwijderd]

Ik zou hier nog wel wat mee kunnen doen, alleen vraag ik mij dus het volgende af.

Om de hoeveelheid tijd vervang je jouw voorraad zodat het niet over data gaat. πŸ€”
    En waar zet je het neer, ik heb verschillende verhalen gehoord van zolder tot kelder.

[verwijderd] onze ehbo spullen enzo liggen In onze kledingkast (1ste verdieping). Voorraden beneden in onze berging, bij andere voorraden. De theorie is dan net als in een supermarkt: first in, first out. Dus als je bijvoorbeeld tomatensoep koopt, eet je af en toe een blik leeg en koop je een nieuw blik. Dit nieuwe blik komt dan achteraan in de rij.

Vulpen niet gemeen bedoeld, maar als zoiets echt langer dan 3 dagen duurt.... dan blijven er niet veel inwoners van ons landje overπŸ™ˆ

Ik begrijp je angst echt 1000%!!

• Vulpen hebben hierop gereageerd.

Ik wil al jaren een noodpakket maken.
        Maar ik doe het niet, geen tijd enz.
        Daarom lees ik mee.

Ik heb ooit een citaat gelezen dat de vierde wereldoorlog weer man tot man (of vrouw) uitgevochten zal worden met heel primaire wapens. Dit omdat een derde wereldoorlog met alle massavernietigingswapens die er zijn een groot deel van de aarde zal wegvagen.

Dat terzijde hebben we genoeg blikvoer en water in huis om het even te kunnen uitzingen.

Als het je echt interesseert moet je eens lezen op het preppersforum. Die gaan wel heel ver maar ik snap het voor een deel wel. En het is ook goed om voorbereid te zijn.

Denk bv ook aan wat contant geld (een ddos aanval op banken is al vaker gebeurd en het is voor te stellen dat je dagenlang niet bij je geld kunt) en medicijnen op voorraad.

Voorraad heb ik altijd genoeg. Zullen hier best een tijd mee toe komen.

Probleem is wel dat je straks als het echt zo ver is je huis ook nog moet bewaken tegen plunderingen. Want als mensen niks hebben en weten dat jij wel wat hebt komen ze het wel halen.

Pietje1987 Maar ik snap oprecht niet hoe jullie hier zo normaal over kunnen praten, misschien schijn maar lijkt net of jullie erover na kunnen denken zonder het echt op jezelf te betrekken of zo. Maar goed, ik ontvolg je topic maar even πŸ˜‰

Uilenmama een standaard noodpakket kun je zo bestellen πŸ™‚ en dan met boodschappen doen wat extra spul meenemen.

Nescio ik heb daar van de week in de Volkskrant een artikel over gelezen. Doodeng eigenlijk! Maar ik geloof het wel 😬

Luca75 ik heb daar inderdaad wel eens rond gekeken, maar ik wil er niet zó veel mee bezig zijn. Plunderingen maak ik mij ook zorgen om, met een paar dagen breekt er al paniek uit en dan gaan mensen rare dingen doen... ik heb wel eens gedacht aan het nemen van schietlessen ofzo, maar dat gaat mij dan ook wel weer erg ver.... voorlopig hou ik het er maar op dat ik een tijger ben als het om mijn kinderen gaat en ik een paar hele fatsoenlijke keukenmessen heb liggen 😬

Net maar weer wat handige spulletjes besteld zoals een waterfilter en een opwindbare radio 😬 mijn basis moet dan wel ongeveer compleet zijn

Ik maak me daar niet zo druk om eerlijk gezegt.
                Er staat wel water in de kelder, over van een vakantie maar geen idee hoe lang dat goed blijft.
                Potten, blikken, deegwaren etc heb ik altijd wel in huis.

En ergens tussen de medicatie liggen jodiumpillen ofzo?

Mocht het zover komen dat noodvoorzieningen echt nodig zijn is mijn eerste gedachte: zo veel mogelijk in de auto laden en naar boord. Daar hebben we langer water en stroom, tot de tanken leeg zijn.

Vulpen ik vind het ook doodeng hoor, als ik er goed over ga nadenken. Echt oorlog hebben wij natuurlijk nooit meegemaakt... Ik kijk ook genoeg series en films over dit onderwerp en weet dat ik het er waarschijnlijk niet goed vanaf zal brengen πŸ˜…

WΓ©l vind ik preppen interessant, het overleven, wat je daarvoor nodig hebt.
                  Maar de oorlog, het geweld, je huis bewaken en ruzie maken om het laatste eten mag van mij ver weg blijven 😬

Toch6 dat is slim! Op een schip ben je ook wendbaar, heb je toch je huis bij je en veel veiliger dan aan wal.
                  Mag ik tzt mee😝

Blue

Ysabella

Nescio
                    Euhm het water is wel beperkt he... zeker als er 30 man wil kunnen douchen πŸ˜‚
                    Of de badkamer moet aangesloten kunnen worden op buitenboordwater πŸ€” misschien dan ook maar een zuiveringsinstallatie erbij zodat het ook drinkbaar is...

Hmmm ik ben niet echt bezig met een dergelijk drama, maar denk wel eens dat ik misschien een voorraadje zou moeten aanschaffen. Ik heb genoeg medicatiewereldradio, kaarsen en drinken in huis, maar kan niet echt zeggen dat ik een fatsoenlijke maaltijd kan maken voor 3 dagen of meer.

• Toch6 hebben hierop gereageerd.

Deliana maar kan niet echt zeggen dat ik een fatsoenlijke maaltijd kan maken voor 3 dagen of meer.

Dat ligt er hier ook aan wanneer ik de boodschappen heb gedaan πŸ˜† als het maandagavond gebeurt heb ik zat in huis (maandag = markt en meestal nog supermarkt voor melk). Is het op donderdag wordt het stuk lastiger