Goede vraag...
Ik denk dat op dit moment mijn zusje mijn beste vriendin is. Vroeger hadden we altijd bonje, maar de laatste tijd zijn we ontzettend naar elkaar toegegroeid.
Ik voel echt een diepe vertrouwens- en liefdesband met haar. Ik kan alles tegen haar zeggen en we weten dat we elkaar bij wijze van spreken midden in de nacht mogen bellen.
Wb "gewone" vriendinnen heb ik een vriendin van de middelbare school. Maar zij woont aan de andere kant van het land, is altijd druk. We zijn allebei slechte appers/bellers. We spreken elkaar dus alleen wanneer 1 van ons een keer in het jaar denkt... O ja!
En dan proberen we af te spreken, maar ook daar komt uiteindelijk weinig van terecht😬
Daarnaast nog een vriendin die volgens zichzelf niet aan vrienden doet. We spreken ook niet vaak af. Maar ik voel me wel heel erg op mijn gemak bij haar, ze vindt niks raar.
Zij is zeg maar degene bij wie je al je ellende kan delen en met wie je vervolgens je verdriet gaat wegdrinken in de kroeg😂
Maar ook zij woont een stuk verder weg, ik ken haar uit mijn studententijd.
Voor de rest heb ik geen vrienden eigenlijk. Enkel van die mensen met wie je deelt dat "het goed gaat en je werk leuk is".
Ik mis het vrienden hebben eigenlijk wel. Maar dat is nu versterkt door de scheiding met mijn ex natuurlijk. Dan mis je toch even iemand met wie je de dagelijkse beslommeringen kunt bespreken en 's avonds mee op de bank kunt hangen.