Echt vrienden niet zo denk ik.
Ben extreem introvert dus als ik niet op mijn werk ben gaat mijn aandacht naar onze zoon, vriend en ouders. Daarbuiten moet ik echt opladen. Ik mis het eigenlijk ook niet. Alleen beetje angst dat ik eenzaam ga worden als ik oud ben maar tegen dan is mijn mindset misschien heel anders en heb ik wel meer aandacht om vriendschappen te onderhouden.
Ik moet wel zeggen dat ik extreem toffe collega's heb. We zijn een redelijk kleine groep en deze is na 3,5 jaar zo hecht geworden dat ik hun wel als vrienden kan aanzien.
Het is niet alleen maar lollig maar er worden ook persoonlijke gesprekken gehouden. Met hun zit ik ook wel in een groep en hebben buiten het werk ook wel contact.
De groep mensen waar ik nu mee werk zal ik nooit meer tegenkomen dus ik hoop dat onze groep nog heel lang stand houdt. Tot nu toe is er nog niemand uit de '3d' groep willen gaan sinds de opstart.
Met sommigen zal ik zeker contact blijven houden mocht er iets voorkomen op het werk.
Ik ben ook niet goed met mensen. Heb heel lang tijd nodig om mezelf te worden en de meesten hebben dat geduld niet.
Ook op het werk. Ben een jaar lang het stille verlegen meiske geweest. Nu ben ik de clown met vaak rake en/of sarcastische opmerkingen. Wel never nooit kwetsend hè dus alleen op een leuke manier.
Die aanpassingsperiode kan ik bij mij niet veranderen, als ik je niet ken weet ik nooit iets te vertellen en gesprekken aangaan over dagelijkse zaken kan ik gewoonweg niet. Ik antwoord braaf, stel een vraag terug en dan val ik gewoon stil.