fafa Eens met dixit, wingspan en pandemie. Verboden eiland vind ik heel saai. Leuk voor kinderen, als een soort opstapje naar pandemie, maar voor volwassenen nogal suf. Codenames, Tantrix, Concept, Hanabi en Perudo worden hier het vaakst gespeeld.
[verwijderd] fafa Verboden eiland vind ik heel saai. Leuk voor kinderen, als een soort opstapje naar pandemie, maar voor volwassenen nogal suf. Dat kan ik me wel voorstellen. Ik heb het verboden eiland zelf niet, maar we hebben het een paar weken geleend van iemand en toen hebben we het een paar keer met zijn drieën gespeeld. Dat vond ik wel leuk. Ik weet echter niet of het leuk blijft als je het vaker speelt.
[verwijderd] Bedankt voor jullie reacties! Pandemie lijkt me wel een prima spel , al ben ik iets minder van de competetieve spellen.
[verwijderd] [verwijderd] Wil je het met z'n tweeën kunnen spelen? Ben je op zoek naar spellen voor meer spelers, die ook leuk zijn voor twee spelers, of naar spellen die alleen voor twee spelers zijn? Ik ben inderdaad op zoek naar spellen die we samen, maar ook met meer mensen kunnen spelen. Ik ga alle genoemde spellen even opzoeken. Bedankt voor jullie input!
[verwijderd] [verwijderd] Dan zou ik echt Puerto Rico doen. Dat is echt zo leuk! Het heeft heel veel mogelijkheden en is heel tactisch, je moet over vanalles nadenken en er rekening mee houden. (Nou ja, wij zijn fan!)
[verwijderd] fafa Sorey, ik bedoelde juist coöperatief ☺️. Man en ik zijn beide erg fanatiek en samen een doel bereiken is dan soms wel lastig. Lekker tegen elkaar spelen en dan leuker. Ik twijfel nu tussen Wingspan en El Dorado. Ik zie dat Wingspan op bol al uitverkocht is en ik kan hem zo snel nergens vinden.
Sevenof9 [verwijderd] Ik wil ook wingspan kopen maar die is nu niet leverbaar, misschien nog in een fysieke winkel ergens te krijgen?
[verwijderd] Sevenof9 Jaa ik zag ik in mn mail! Ik wacht even tot mijn kerstcadeaubon geactiveerd is en dan bestel ik hem ook!
[verwijderd] @Sevenof9 Heb je hem al binnen? Ik heb hem zojuist uitgepakt en wat een feestje!! Weet jij waar die 4 doorzichtige bakjes voor zijn?
Sevenof9 [verwijderd] Ja wij hadden hem zaterdag binnen maar nog niet aan toe gekomen om te spelen. Ik weet niet waar de bakjes voor zijn, staat dat niet in de spelregels?
[verwijderd] Sevenof9 Nee, het lijken meer opbergbakjes. Maar ik ga straks de spelregels pas uitgebreid lezen. Ik heb het nu alleen maar uitgepakt.
Sevenof9 [verwijderd] Nee nog nooit, denk ook dat het handig is dat vriend en ik het eerst samen doen voordat we de kinderen mee laten doen.
Sevenof9 [verwijderd] https://www.youtube.com/watch?v=0Hyi3yOnPUw dit helpt misschien ook wel trouwens, filmpje met uitleg.
1986Lynn Is het wingspan? In Hengelo (niet heel erg in de buurt denk ik) is een spellenwinkel waar ze alles helemaal uitleggen. Ze hebben mij dit spel ook in beknopte versie uitgelegd, maar toch gekozen voor Kwakzalvers en dit toen weer ‘vergeten’ 😊
[verwijderd] 1986Lynn Het is inderdaad Wingspan. Sevenof9 Thanks, Deze hebben we bekeken EN het filmpje van 999 games, maar we liepen vooral vast na de eerste beurt. Inmiddels zijn we er wel uit. fafa Het stomme is dat er maar 4 bakjes zijn en 5 soorten voedselfiches. Uiteraard kun je er twee bij elkaar doen en dekseltjes gebruiken, maar het is niet logisch. 😛