[verwijderd] Wil je het met z'n tweeën kunnen spelen? Ben je op zoek naar spellen voor meer spelers, die ook leuk zijn voor twee spelers, of naar spellen die alleen voor twee spelers zijn?
In die eerste categorie is Puerto Rico sowieso een aanrader. En naar onze mening ook wel legendarisch. En wij hebben net een nieuw spel gekocht dat volgens mij ook zowel voor twee als meer spelers leuk is: kwakzalvers. Mijn man heeft het één keer samen met dochter gespeeld en dat vonden ze best leuk, maar het was natuurlijk de eerste keer uitproberen, dus nog een beetje moeilijk om in te schatten. Met zijn drieën is het sowieso leuk.
Spellen voor twee spelers die echt leuk zijn, zijn Mr. Jack en Rozenkoning.
Ook leuk zijn deze coöperatieve spellen: Het verboden eiland, De vergeten stad, Pandemic.
Plague is ook heel leuk, maar dat heb ik zelf nooit met zijn tweeën gespeeld. Wij hebben het zelf niet, maar hebben het een aantal keer bij vrienden gespeeld. Dan speelden we met zijn vieren. Zij spelen het ook wel met zijn tweeën, dus waarschijnlijk is dat ook best leuk (anders zouden ze het niet doen), maar dat weet ik dus niet uit eigen ervaring.