[verwijderd]
Het is één van mijn favoriete spellen, maar ik vind engine building ook wel leuk.
Het is qua regels even puzzelen, maar als je er eenmaal uit bent is het vrij makkelijk. Juist doordat het engine builing is en je op diverse manieren punten kunt halen, blijft het afwisselend. Wij zijn fervente bordspel spelers en Wingspan blijven we spelen. Het heeft voor ons niet de hoogste YES! factor, maar juist omdat het gewoon een leuk, rustig spel is, waar je flink strategisch kan spelen, blijft de funfactor vrij constant.
Daarnaast blijven wij enorm genieten van de mooie illustraties en proberen we ook altijd het stukje info over de vogels mee te lezen.
Toevallig heb ik gisteren van mijn man de oceanie uitbreiding gehad. Die heeft een nieuw bord, nieuw voedsel en nieuwe dobbelstenen. Die kan ook samen worden gespeeld met de Europa uitbreiding (en uiteraard heb je altijd het basisspel nodig).
Conclusie. Ondanks dat het geen enorm YES gevoel geeft, is het een van mijn favo's omdat het spel zo afwisselend is en de funfactor vrij constant blijft.0