• [verwijderd]

BabyFG spannend allemaal en fijn dat ze je in de gaten houden! Fijn dat je hier je verhaal weer hebt gedeeld, had voorheen wel stiekem meegelezen maar nog niet echt gereageerd. Hopelijk snel weer wat meer duidelijkheid in welk lijntje hij mag volgen en die tas nog heel lang aanaangeroerd in de auto mag blijven staan. Fijn dat je zo kan genieten van de kleine peanut onder je handen, heerlijk gevoel! Enne geen probleem zo'n 'lang' verhaal toch.πŸ˜‰

• [verwijderd]

Oh joh! Dat had ik nog niet begrepen, dat jullie een tas in de auto moeten hebben voor t geval je moet blijven.

Lijkt me heftig als je dat te horen krijgt zeg :/ ...

een hele dikke knuffel en doe t rustig aan hoor, ( dus effe niet te hard klussen in huis!) eerst maar even wachten op maandag weer, dan kan t er zomaar ineens weer wat rooskleuriger voor staan!

Ik duim hard voor jullie mee dat de groei erin blijft <3

Bedankt weer voor jullie reacties! Merk dat t me goed doet πŸ™‚
    meneer is inmiddels weer wakker en zit weer heerlijk te hobbelen 😍 zo gezellig altijd ☺️

[verwijderd] t erge was nog dat gister iedereen in t Sophia er vanuit leek te gaan dat ik zou blijven 😳 en dat er na de echo een heel serieus gesprek dus zou volgen. Gelukkig was dat nav de echo niet nodig op dit moment! Maar ik ben me er wel van bewust dat het wel ook zomaar om kan slaan en t wel ineens nodig zal zijn. Ik mag nu idd niet meer het lakwerk doen van m’n man (dat was t enige wat ik nog aan klussen gedaan heb 😬).

We zijn daar idd in erg goede handen πŸ™‚ daar twijfelen we absoluut niet over. Zolang ie maar lekker veel blijft bewegen ☺️
    zal in elk geval de bedrijfsarts ook maar weer op de hoogte brengen ervan.

• [verwijderd]

Wat spannend allemaal! Het klinkt echt als mijn zwangerschappen, groei boog steeds sneller af. Alleen was er bij mij beide keren wel een probleem met de doorstroming in de navelstreng. Idd elke 2 weken een groeimeting en bij beide kids 3x per week een ctg en flowmeting. En idd altijd die tas in de auto. Mijn kinderen zijn met 35 en 38 weken geboren. Allebei een flinke groeiachterstand. Maar ze zijn inmiddels 8 en 6 en doen het prima, ik hoop voor jou ook op het beste scenario!

[verwijderd] ben jij beide keren ingeleid of besloten ze zelf dat t tijd was?
      hoop eerlijk gezegd niet dat ik 3 x pw op en neer moet tis elke keer een uur rijdennπŸ™ˆ maar goed als t moet dan moet t πŸ˜‰ zo is t natuurlijk ook weer! En alles voor onze peanut natuurlijk om hem gezond op de wereld te krijgen!

onze dochter heeft er wel moeite mee, zij is dan ook bijna 6 en maakt alles heel erg bewust mee natuurlijk...
      we waren gister ook pas heel erg laat met haar ophalen gezien het daar zo lang geduurd heeft allemaal natuurlijk, en daar was ze al verdietig over.
      heb haar wel verteld dat er een kans bestaat dat ik misschien een keer in het ziekenhuis moet blijven maar ook dat was meteen huilen natuurlijk ☹️
      Maar ik heb liever dat ze voorbereid is op die mogelijkheid dan dat het ineens als een verrassing rauw op dr dak valt....ze is nogal een mama’s kindje ook zullen we maar zeggen πŸ˜…
      merk dat ik dat moeilijker vind, het feit dat je er nog 1 rond hebt lopen 😬

hoe was dat voor jou bij de 2e?

• [verwijderd]

BabyFG mijn oudste is met een spoedkeizersnede geboren. Naast alles wat bij hem niet goed ging heb ik een hartritmestoornis en gebruik daarvoor medicatie. Het liefste willen ze dat je stopt met die medicatie maar bij mij is het tijdens de zwangerschap zelfs nog verhoogt. En van die medicatie kreeg mijn zoon uiteindelijk hartritmestoornissen en moest hij acuut geboren worden. Dit kwam dus bovenop de al zorgelijke dingen betreft zijn groei.

Bij mijn jongste ben ik ingeleid, is uiteindelijk wel een keizersnede geworden omdat ze de weeΓ«n niet aan kon. Maar dat was in principe een geplande bevalling. Vanwege mijn eigen hartproblemen en het scala aan artsen wat aanwezig moest zijn is de bevalling gepland.
        Tijdens de zwangerschap van mijn dochter ben ik single moeder geworden. Vanaf 37 weken was ik opgenomen. Mijn zoon heeft toen uiteindelijk 6 weken bij mijn ouders gelogeerd. Hij was nog net geen 2 toen mijn dochter geboren werd en na de ks kon ik hem nog niet tillen. Dus ik denk dat de beleving niet te vergelijken is met hoe je dochter het beleeft, zij is al een stukje ouder.

• BabyFG hebben hierop gereageerd.
          • [verwijderd]

BabyFG ja klopt, maar de tijd heelt veel wonden. Het was een hele heftige tijd, maar ik ben nu vooral dankbaar. 2 redelijk gezonde kinderen (oudste heeft ass, jongte waarschijnlijk ook maar zij heeft mijn ritmestoornis geΓ«rfd), we leven alledrie nog. Een derde zal ik nooit aan beginnen, niet alleen omdat ik single ben maar vooral omdat het op allerlei vlakken tΓ© risicovol is en ik wil mezelf niet weer door al die emoties heen laten gaan.

Vandaag op controle geweest op de gewone poli verloskunde (dus niet binnen t Sophia maar gewoon Erasmus). Weer echo gehad en flowmeting. Placenta doet het goed, er was een harde buik te zien (best eens grappig om dat op de echo te zien trouwens πŸ˜‰) en de kleine vermaakt zich nog kostelijk πŸ™‚
          meneer laat veel van zich voelen sinds vrijdag alsof ie wil zeggen β€˜t gaat goed hoor mam!’

deze arts wilde een nieuw plan van aanpak: wekelijkse controles op groei en werking placenta (die flowmetingen). Als blijkt dat hij via zijn lijntje doorgroeit Γ©n de placenta goed blijft werken dan kunnen we terug naar 2 wekelijkse controles.
          mocht zijn groei verder afbuigen dan blijft t bij wekelijkse controles.

voor nu zag het er allemaal goed uit en hij verwachtte niet dat ze ergens de komende dagen ineens iets zouden moeten πŸ‘πŸ»
          Afwachten maar πŸ™‚ en natuurlijk blijven we hopen op de best mogelijke uitkomst πŸ™‚ dat t gewoon een kleine kindje is die nog lekker tot een week of 38’blijft zitten waar ie zit πŸ™‚

wederom werd benadrukt dat ik vooral erg op het voelen van leven moet letten. Zodra ik voel dat het minder is meteen aan de bel trekken en niet afwachten als bijv dag later al een controle gepland heb staan.
          ze zitten er echt bovenop dus πŸ™‚

Vanmorgen heb ik ook de bedrijfsarts gesproken en die heeft me nu volledig de ziektewet ingestuurd (werkte nog maar paar uurtjes vanuit huis i.v.m. Bekkeninstabiliteit).

• [verwijderd]

BabyFG kijk, dat is ondanks alles toch goed hoopgevend nieuws! gaat gewoon helemaal goedkomen, zeker nu je echt je rust kan pakken!

• [verwijderd]

[verwijderd] Hoop zo dat jullie babietje veilig en gezond geboren mag worden

Dit en fijn dat je een update geeft!

Gister heb ik een suikertest gehad ivm bmi (niet omdat er verder aanwijzingen waren).
            maar was maar goed ook blijkbaar, want ik blijk zwangerschapssuiker te hebben πŸ˜…πŸ˜…

die had ik niet echt verwacht moet ik zeggen πŸ˜¬πŸ€”

de vk belt t morgen door naar t Erasmus, vanmiddag was de poli al gesloten. Ben benieuwd wat dit betekent in verhouding tot zijn groei enzo...
            ze gaat morgen in elk geval navragen wat zij hier verder in willen. Neem aan dat t vergelijkbaar zal zijn met t lokale ziekenhuis.
            je verwacht t alleen niet he bij een te klein kindje

• [verwijderd]

BabyFG Pff heftig zeg!
              Had je dit bij je vorige zwangerschap ook?

[verwijderd] niet dat ik weet, al hebben ze me nooit gecontroleerd. Wat ik eigenlijk wel vreemd vond gezien ik bij haar echt ontzettend veel ben aangekomen....maar vond t toen allang prima allemaal geloof ik. Had t wel gevraagd volgens mij toen nog eens, maar was niet nodig vonden ze...?

Dus zou zomaar kunnen dat ik misschien wel had ook toen

• [verwijderd]

BabyFG gek hoe protocollen kunnen veranderen. Hopelijk wordt het niet zo'n drastische verandering en kun je met een dieet van de diΓ«tiste. En laten ze vandaag weten hoe en wat!

• [verwijderd]

BabyFG ow kak! net waar je nog op zat te wachten πŸ™

[verwijderd] ja he, ach kan er ook nog wel bij toch πŸ™ˆπŸ˜¬πŸ˜© gisteravond nog maar even lekker doritos gegeten nu t nog β€œkan” πŸ™ˆ verdorie 😬

• [verwijderd]

BabyFG lol ja kan ik me wat bij voorstellen wel, maar effe afwachten wat de verdere stappen zijn. Misschien hoef je alleen je dieet wat aan te passen en valt het allemaal wel mee

[verwijderd] morgen belt een verpleegkundige en dan zal ik wel afspraken krijgen denk ik zo, en dan zal ik t allemaal wel horen. T is soms al lastig genoeg om glutenvrij te eten dus laat staan als ik daar ook merendeel niet meer van mag πŸ˜’

• [verwijderd]

Vriendin van mij ook had suiker tijdens de zwangerschap. Met een dieet was dit prima onder controle. Haar zoon werd met 38 weken geboren met een gewicht van 3.2 kilo. Helemaal netjes dus! Leuke bijkomstigheid was ook dat door haar gezonde dieet ze nauwelijks was aangekomen, haha.