[verwijderd]
Manque ja daar heb je wel gelijk in denk ik. Het is ook een vorm van zelfbescherming volgens mij. Ik weet dat ik kwetsbaar word als ik er echt ik ga zitten. Dus daarom ga ik voor de veilige weg.
Ik moet zeggen dat ik vooral nog in ongeloof zit. Er gaan zoveel dingen door mij heen. Zelfs dingen over tijdens een zwangerschap, rondom de bevalling etc. Terwijl dat mogelijk helemaal niet gaat gebeuren.
Op dat moment was het niet haalbaar omdat hij en ik allebei niet toe waren aan een relatie. Hij zit nog met een boel onverwerkte zaken die zonder twijfel invloed hebben op een relatie. En ik ben er vooral niet aan toe door de invloed van mijn ex op mijn leven. Als ik een relatie zou krijgen dan zal hij er alles aan doen om mijn kinderen "af te pakken". Ik zet het tussen haakjes maar dat is wel hoe het voelt. Uiteindelijk is hij de vader en heeft hij ook het recht om voor zijn kinderen te zorgen maar hij is er niet toe in staat. Ik wil niet eens weten hoe hij reageert in deze situatie. En daarbij ben ik zwanger van iemand die door mijn ex werkelijk gehaat wordt. Deze vriend was er namelijk heel veel voor mij toen het mis ging tussen mijn ex en mij en mijn ex houdt hem verantwoordelijk voor het mislukken van onze relatie.
Het voelt ergens wel heel fijn dat hij dat wil. Ik weet wat ik aan hem heb en andersom. Ik weet dat wij gewaagd zijn aan elkaar maar ook het beste in elkaar naar boven kunnen halen. En voor mijn kinderen zou ik geen betere man kunnen wensen.