Nescio Waarom kan ik deze periode niet gebruiken om te bezinnen?
Ik denk eigenlijk dat dit eigenlijk heel normaal is. Je zit in een situatie waar je niet zelf voor hebt gekozen. Het is compleet anders als je zelf de keuze had gemaakt om te stoppen met een baan of als je bewust vakantie neemt voor een langere periode. Dit is je overkomen en je had er geen enkele controle over. Ik kan mij voorstellen dat het ook ergens voelt alsof je genaaid bent door je ex-werkgever?
Dit maakt je machteloos en ik denk dat verdriet, boosheid, angst etc. dan hele normale emoties zijn. Deze emoties zijn ook gewoon niet erg helpend om je even lekker te gaan bezinnen op je leven 😬. Ik denk dat dit echt een soort van rouw is, waar je doorheen moet en wat je niet kan omzeilen. Dit is gewoon shit en ik denk dat je te hoge eisen aan jezelf stelt als je nu ook nog moet gaan bezinnen. Mag ik je voorstellen om een dikke middelvinger tegen dat hele bezinnen op te steken? Dat komt wel weer. Ik denk dat je nu gewoon mag voelen wat je voelt zonder jezelf hierin druk op te leggen over wat je zou moeten doen of voelen.
Bloem vind het gewoon een blamage. Maar wel een zonder mijn schuld. Dat weet ik en besef ik me goed. Maar toch… een beetje schaamte
Zelfs ik heb daar nu last van. Ik ben zo ontzettend onrustig de laatste week en schaam mij ook (wat nergens over gaat). Als ik de ervaring van jou, man van @Huggybird en @Nescio lees, denk ik dat het een hele normale reactie is op het verliezen van je baan. Ongeacht wat de oorzaak is. Het is en blijft een verlies, waar je niet zelf voor kiest en daar stap je niet zomaar overheen.