Ik heb echt een hele vreemde middag qua gesprekken. Ik heb met 2 consultancy bedrijven contact gehad, de ene via linkedin en de andere via via. Bij de eerste heb ik al meerdere mensen omdat ik eerlijk heb aangegeven dat ik het een vrij uitdagende stap vindt om van een vaste baan naar consultancy te gaan. Dus ik heb meerdere mensen op verschillende posities gesproken om een beter beeld te krijgen en daartussen telkens heel prettige gesprekken met HR. Die heb ik vanmiddag weer even gesproken en zij stelden voor om mij even de vakantie de tijd te geven om erover na te denken. Dat zij goede mogelijkheden zien en dat iedereen erg enthousiast is, maar dat ze denken dat het goed is om even de vakantie de tijd te nemen om er rustig over te denken en te spreken. En ook weer heel vriendelijk en prettig.
Afgelopen maandag heb ik met een ander bureau gesproken, via via. Die man was heel enthousiast, zag goede mogelijkheden met mijn CV, gaf ook wel aan dat hij snapte waar mijn reserves lagen, maar wilde me graag voordragen bij HR om verder in gesprek te gaan. Dus die belde net en dat was zo'n demotiverend gesprek. Draaide een beetje in rondjes voor mijn gevoel, had geen beeld van wie ik was en wat ik deed, dus dat liep ook helemaal niet(dus ook niks op linkedin of zo opgezocht), was heel erg de negatieve aspecten aan het benoemen. En op zich is het goed om met mensen te bespreken waar mogelijke knelpunten zitten, maar ik had net een heel positief gesprek afgerond en kwam nu in een soort mislukte poging om mezelf te verkopen terecht.
Dus nu ben ik in ieder geval aardig zeker dat die het niet wordt, maar ben ook gewoon een beetje van mijn a propos. Het is een beetje onwerkelijk om 2 zo verschillende gesprekken na elkaar te hebben.