Trees Hmm interessant. Ik had laatst toevallig twee clienten doorverwezen voor ADHD onderzoek, eentje naar ADHD centraal en eentje naar een vergelijkbare instelling maar dan wat kleinschaliger. Bij ADHD centraal werd inderdaad deze test gedaan in aanvulling op de DIVA enz. Bij de andere niet, ik meen dat ze daar alleen de DIVA deden. Het viel me op dat degene die van ADHD centraal terug kwam, al zoveel meer 'bagage' had terwijl ze enkel het diagnostische traject achter de rug had. Alsof ze al een hele PE cursus had gehad. Misschien had die test daar ook wel mee te maken.
Ik was wat sceptisch over de metingen (meer vanuit onwetendheid dan omwille van de inhoud) maar als ik het zo zie en er over lees heeft het wel echt meerwaarde. Ook dus voor een client die heel visueel inzage krijgt in eigen functioneren. Leuk om te lezen.
Trees Ik heb toen echt staan janken van blijdschap.
Kan me voorstellen. Moet een enorme opluchting zijn geweest! Wel hilarisch hoe streberig je er dan in gaat en dat er dan iets anders gemeten wordt dan waar je je op denkt te storten. Zou ook echt wat voor mij zijn haha.
@Trees weet jij hoe dat zit met doseringen? Een lage dosering psychostimulantia helpt ons immers allemaal enigszins. Neem aan dat daarvoor gecorrigeerd is bij de nameting, maar vroeg me toch af vanaf wanneer je effect mag verwachten dat 'adhd eigen' is. Als je snapt wat ik bedoel.
@Pimpelmeesje Hoop dat het goed effect gaat geven! Erg benieuwd!