CrazyCatLady H was redelijk gemiddeld met haar motorische ontwikkeling, alleen laat met dingen die ze niet durfde. (Fietsen, zwemmen etc)
Het is ook geen exclusief criteria. Mensen met een motorische achterstand in de ontwikkeling hebben niet altijd adhd en vice versa. Het kan de diagnose ondersteunen en eventueel richting geven in de behandeling. Bij jonge kinderen zetten wij toen bijv extra fysio in.
CrazyCatLady En dan 2x een gesprek van anderhalf uur, maar geen idee hoe dat lijstje heette.
Kan best dat ze de diva bij haar hebben afgenomen in die 1,5 uur. Aan haar zijn gewoon open vragen gesteld en ze heeft geen idee dat het een semi-gestructureerd interview was. Het wordt echt in de vorm van een gesprek gedaan met doorvragen, zoals vertel daar eens wat meer over en heb je een voorbeeld enz. Mijn dochter had ook niet door dat er echt een ‘vragenlijst’ werd afgenomen, maar ik had het door toen ze vertelde wat voor soort vragen ze haar hadden gesteld.
Als ik lees wat voor vragenlijsten en onderzoeken er zijn gedaan is dat wel hoe het verder hoort en klinkt dat echt heel netjes. Uitgebreid, volledig en niet enkel gefocust op adhd. Wat je ook wil, want anders krijg je echt een kokervisie en je wilt alternatieve verklaringen onderbouwd kunnen uitsluiten.
Je hebt ook nog geen datum voor het eindgesprek?