[verwijderd] wetenschappelijk onderzoeken.
Het verbaasd mij om dit te horen. Ik ben echt al jaren in de veronderstelling dat er wel degelijk overlap is in gedragskenmerken van hb en ass.
Ik idem. Totdat ik onderzoeken ging lezen. Zie de eerdere link die ik plaatste en ik was echt heel verbaasd. Moest mijn eigen beeld ook compleet bijstellen.
1981mama toch zijn problemen met de emotieregulatie geen typisch kenmerk van adhd. Wel impulsieve emotionele reacties, maar dat is precies wat @iMoeder zegt een impulscontroleprobleem. Ook sociale problemen bij kinderen met adhd zijn hier grotendeels aan te wijten. Sorry ik heb er echt een hekel aan als mij of andere mensen met adhd allerlei zogenaamde adhd kenmerken worden toegeschreven, die niet kloppen. Ik ben druk, impulsief en snel afgeleid en dat vind ik wel voldoende.
Impulsiviteit in emoties is maar 1 kenmerk van een emotieregulatieprobleem en staat niet gelijk aan het hebben van een emotieregulatieprobleem. Je hebt hierdoor een grotere kans op emotieregulatieproblemen, maar dat betekent niet dat alle adhd-ers dit hebben. Het is niet voor niks geen criterium voor adhd en gezien de waarschijnlijke onderliggende betrokken hersengebieden ook niet logisch.
Pippa ik weet niet waar je woont (ik dacht ook Noord Nederland?), maar mijn apotheek weigert amfexa voor te schrijven en krijg nog steeds eigenbereide Dex. Ik kan je deze apotheek dus aanraden π. Het is bij mij op 45 minuten rijden, maar ze sturen het door naar een apotheek in mijn omgeving.