Zo kwam het op mij over, dat kan/mag toch?
De opmerking over vriendschappen was niet zo letterlijk bedoelt als jij nu interpreteert, ik bedoel dat als uitdrukking “je kan niet met iedereen beste vrienden zijn”. En dat is toch ook gewoon zo? Daarmee hoef je je niet persoonlijk enorm aangevallen te voelen. Plus ik zeg nergens dat ik je niet aardig vind en waarom zou ik je volledig moeten negeren? Dit is geloof ik de eerste keer ooit dat wij een discussie hebben. Moet ik je dan vanaf nu negeren en mij schuldig voelen omdat ik aangeef het niet met je eens te zijn?
En het gaat me helemaal niet meer om de inhoud van deze “discussie”, het gaat me echt om de stelligheid waarmee je dingen brengt zoals als je nu ook weer doet. En daar heb ik moeite mee.
Ik vind het eigenlijk ook best respectloos dat ik naar mijn idee op een nette manier aangeef achteraf beter de discussie niet had moeten starten, zoals ik eerder zei dat zegt misschien wel meer over mij dan over jou. Dat je daar vervolgens overheen gaat en mij nu schuldig laat voelen dat het voor jou kut is, ik je niet aardig zou vinden en je er klaar mee bent want raar gedoe.
Maar nogmaals we zullen t wel niet eens worden, ik ga ook niet weer sorry zeggen want dat staat al in een bericht hier boven. Waar je dan inhoudelijk niet op ingaat maar mij wel vervolgens de volle laag geeft helaas.
En wat je had weggehaald was een heel stuk over hoe jij geïnteresseerd bent in details en dat wil uitzoeken enz. Daarmee gaf je bij mij ook een bepaald gevoel af dat je beter bent dan mij. Maar goed het is weg dus laat maar gaan.