Zonnebloem ik snap het! Ik zal erop letten.
Ik kan me voorstellen dat het verlies van controle heel beangstigend is. Ben jij bij bewustzijn tijdens een aanval? Of alleen in het begin, als het hem voelt aankomen?
Heb je veel aanvallen per jaar?
Ik heb niet de diagnose epilepsie maar kreeg tijdens de EEG wel een epileptische reactie. Nu ik weet dat dat het is denk ik dat hem 1 of 2x eerder heb gehad in de afgelopen tijd. Ik wist niet dat dat epilepsie was, ik kende alleen de generaliserende epilepsie waarbij je buiten bewustzijn raakt. Ik leer nu dat er redelijk wat varianten bestaan.
Ik kan me voorstellen dat de onvoorspelbaarheid van de aanvallen best op je kunnen inhakken en je angstig kunnen maken.
De klachten van nah’s kunnen inderdaad erg lijken op de klachten van adhd ed.
Mijn zwager heeft ook een nah, en hij werd ook getest op add. Hij heeft de diagnose ook niet gekregen ondanks dat hij alle vakjes kan aankruisen want ze kunnen niet met zekerheid zeggen hoe hij was voor zijn ongeluk. Wij als familie weten dat hij duidelijk add heeft, want zoals hij nu is was hij al alleen nu in extreme vorm. Ondanks slikt hij wel ritalin en dat helpt hem heel erg veel.
Vandaar mijn vraag gisteren over jouw ritalin in jouw context omdat mijn zwager het dus ook slikt. Dat bruggetje (van mijn zwager naar jou) was in mijn hoofd duidelijk, maar snap dat het voor jou een vreemde vraag was omdat ik de vraag verder niet toelichtte. (Hij heeft geen epilepsie trouwens)