Zonnebloem ja ik vind dat dus lastig. Want hoe anders meer te weten te komen over iets dan door vragen te stellen?
Maar dan vaak als ik vragen stel dan is het onbeleefd, ongepast of te direct. Niet alleen persoonlijk naar jou hoor, maar ik heb het vaker dat ik hier tegenaan loop. En nu dus weer. Ik wil achterhalen waar het hem in zit.
Ik dacht in deze situatie dat het oké was om vragen te stellen vanwege de context; het onderwerp wordt al besproken, en het feit dat we hier ondertussen al jaren zitten met z’n allen. Maar dat heb ik dus verkeerd ingeschat. @Hooyo-shimbir had hem wel door dat het niet gepast was, en ik wil hem ook graag doorhebben. (Ik snap dat het nu niet gepast was, maar waarom dan is nu mijn vraag)
En als je iets niet wil bespreken dan heb je dat volste recht en zal ik er niet meer naar vragen. Ik dacht door jouw reactie op @Hooyo-shimbir dat dit een onderwerp is dat je niet verder wil bespreken en dat respecteer ik.
Maar nu ben ik een beetje verward want je geeft wel half antwoord.. Maar ik weet nu niet wat ik wel of niet daarop mag zeggen en vragen 😅
Misschien stel ik nu weer teveel vragen en kom ik weer rot over, zo bedoel ik dat zeker niet. Ik wil het heel graag begrijpen want het is niet de eerste keer dat ik vervelend overkom door vragen te stellen.
Ik wil geen mensen beledigen. Mijn intenties zijn echt niet om je te overhoren of je wel de waarheid spreekt. Ik ben gewoon heel vervelend hierin, ik stel altijd vragen, bij alles. Ik weet dat ik soms overkomt alsof ik dingen niet wil aannemen, niet geloof, opstandig ben of gewoon dwars wil zijn. Maar dat is het zeker niet. Ik bevraag alles tot in de details omdat ik heel graag wil weten hoe iets tot in de details zit. Hoe geïnteresseerder ik ben in iets, hoe gedetailleerder ik het wil. Ik ben soms onuitputtelijk en ga dan te ver. Ik zoek naar ‘het antwoord’ ; een kloppend plaatje, de logica. Antwoord op de waarom, de hoe, hoe zit dit dan? En dat dan?
Misschien ben ik daar verwend in, of arrogant dat ik denk dat recht te hebben. Ik weet dat ik het recht niet heb, maar kweenie.. misschien ben ik gewoon een naar persoon die niet genoeg geeft om de gevoelens van een ander.
Ik bedoel het zo iig niet, maar ik snap dat dat wel zo overkomt.
Anyway… bottom line. Ik snap wat je zegt en het spijt me dat ik je rotgevoel gaf, alsof ik je niet geloof.
Ik zal in het vervolg beter nadenken 🙂