Trees ah thnx ik ga gewoon eens wat rondkijken
De dochter van mijn vriendin heeft heel veel baat gehad bij neurofeedback trainingen, maar dat is zo duur en wordt (iig bij mij) nauwelijks vergoed. En daarnaast heb je dan heel veel sessies nodig, dus nou ja alleen voor mensen met geld een optie
Volwassenen met AD(H)D én medicatie?
- Bijgewerkt
Marshmallow en daarvan is het wetenschappelijke bewijs nog vele malen slechter. Er is een reden dat het niet vergoed wordt uit de basisverzekering .
Cogmed bij kinderen als het onderdeel was van een multidisciplinaire behandeling werd bij ons vergoed. Geen idee hoe dit met volwassenen is. Ik ben zelf meer van de protocollaire CGT behandeling bij adhd als eerste keuze, want daarbij zie je gemiddeld genomen uiteindelijk de meeste afname in adhd klachten. Ondanks dat deze meer gericht is op het leren omgaan met de klachten en daardoor een hele praktische training is. Ik zou andere opties zelf als tweede keuze hebben als het eerste niet werkt. Ik bekijk het heel wetenschappelijk. Wat is het best onderbouwd en waarmee worden de beste resultaten geboekt. Werkt dat niet dan verder kijken naar slechtere onderbouwde methodes, die desondanks voor sommigen wel goed werken. Werkt dat niet, dan de vage therapieën mits het niet schaadt. Enz.
De afspraak bij de psychiater voor de dexamfetamine staat gepland voor volgende week woensdag. Bij niet zomaar een psychiater, maar bij een hele bekende! (Nou ja in ieder geval bekend bij degene die ontwikkelingspsychologie en pedagogiek hebben gestudeerd). Ik heb vroeger heel wat boeken van de beste man moeten lezen. Hij gaf les aan de RuG en heb vroeger colleges bij hem gevolgd. Ik zal hem volgende week maar niet vragen of hij een oud studieboek van mij wil signeren. Of juist wel en dan denkt hij echt dat ik stapelgek ben .
Trees leuk juist toch
Fijn dat je in goede handen komt!
[verwijderd]
Trees …good things take time?
Soturi ik hoop dat persoonlijke omstandigheden betekent dat hij op de loodgieter moest wachten, omdat zijn wc was overstroomd of zo iets .
[verwijderd] lijkt er wel op en oh wee als hij straks niet wil voorschrijven, dan word ik echt knetter!
Ik hoop met je mee.
Of hij heeft zijn teen gestoten en moest net even naar de röntgen op het tijdstip van jouw afspraak.
Zijn teen blijkt prima in orde, dus hij kan gewoon weer lekker aan het werk en jou zo snel mogelijk alsnog zien.
[verwijderd]
- Bijgewerkt
Er is al een nieuwe afspraak met de psychiater gepland voor volgende week woensdag
Trees toch die teen
Honkeytonk Of die overstroomde wc. Of hij stootte zijn teen toen hij wegrende voor zijn overstroomde wc. Of hij stootte zijn teen tegen de wc, waardoor hij overstroomde.
Honkeytonk het is een psychiater hé. Straks denkt hij dat ik aan wanen leid