Hooyo-shimbir volgens mij is overstappen van middel niet de bedoeling als je huidige medicatie gewoon goed werkt.
Volgens mij kun je in Nederland ook overstappen als je teveel last hebt van rebounds. Bij dexamfetamine is dat namelijk veel minder of vaak zelfs niet itt ritalin.
LilyMilie Hoe werkt dexamfetamine precies dan? Je moet opbouwen begrijp ik?
Normaal schema is volgens mij opbouwen in 1 a 2 weken. Ik heb er 3 maanden over gedaan, maar is echt uitzondering.
Hooyo-shimbir Na jou verhaal ben ik soms verbaasd dat ik goed kan slapen op deze dosering 🙈
Ik heb mijn hele leven al een flink slaapproblemen. Als baby al. Als ik mensen hoor klagen dat ze ‘s nachts 4x wakker zijn geweest, dan ben ik stikjaloers 😬. Ik start als ik mazzel heb de nacht met twee uur ononderbroken slaap (regelmatig ook niet) en daarna word ik elke 20 a 30 minuten wakker totdat ik eruit mag. Ik heb daarom ook de schurft aan uitslapen. Ik ben dit gewend, dus op zich geen grote ramp. Ik kom gewoon niet in diepe slaap. Ik ben zo vreselijk onrustig en wiebel alle kanten op, waardoor ik mijzelf weer wakker maak. Daarna slaat mijn hoofd weer op hol met allerlei leuke plannen, die ik bijna nooit uitvoer 🤣. Moet ik mijn hoofd weer stil krijgen en weer in slaap vallen. Dat gaat zo de hele nacht door. Ik denk dat dit slaappatroon icm dexamfetamine niet zo handig was. Ik ben dus begonnen met 1 pilletje van 2,5 mg in de ochtend (deze bestonden toen nog). Pas toen ik hiermee kon slapen, eentje erbij etc. In het begin zelfs nog icm slaapmedicatie. Ik wist dat een gewone dosering dex werkte en wilde perse doorzetten. Is uiteindelijk ook gelukt en toen werkte het perfect!