Naar aanleiding van dit topic en de vele reacties hier begin ik toch ook soms te twijfelen of ik ADD heb maar nooit gediagnosticeerd.
Concentratieprobleem: check. Heb ik al mijn hele leven last van. Pas als ik iets interessant vind, kan ik er helemaal induiken en kan ik tijd/ruimte vergeten. Dat is wat ze hyperfocus noemen denk ik?
Uitstelgedrag: 100%. Het begint irritant te worden want ik loop dus altijd achter de feiten aan. Niets is ook op orde, niets in mijn huishouden, niets in mijn huis in het algemeen, niet in de financiën, en op mijn werk moet ik ook mijn best doen de saaie, repetitieve taken te doen omdat ik ze anders laat liggen en dan vergeet.
Impulscontrole: daar heb ik problemen mee, vooral als het om kleding kopen gaat 😬
Ik word ontzettend lamlendig en lui als ik niet fysiek actief ben. Ik ben dan ook snel geïrriteerd, heb een kort lontje en voel me echt agressief. Sporten helpt maar dat doe ik dus heel weinig door dat uitstelgedrag.
Gedachtes die niet stoppen, ze razen maar door als een trein. Heel irritant als ik in bed lig.